beste doorslaapmiddel kopen

Beste doorslaapmiddel? De top 3 op een rij

Jelle

Opzoek naar de beste doorslaapmiddel? Zoals je weet is het hebben van een goede slaap ontzettend belangrijk voor je gezondheid. Zo zorgt een goede slaap ervoor dat je lichaam en je hersenen goed blijven functioneren [bron].

Daarom ontdek je in dit artikel de 3 beste doorslaapmiddelen die je kunt proberen om een goede nachtrust te krijgen.

Het beste doorslaapmiddel

De lijst die je hieronder vindt is samengesteld aan de hand van kwaliteit, ervaringen van andere gebruikers en de prijs. Daarnaast laat ik je zien waar je de slaapmiddelen kunt kopen.

1. Melatonine Puur van Vitalize

Vitalize Melatonine Puur

Vitalize is een merk dat bekend staat om zijn kwaliteit supplementen. Ze hebben verschillende soorten melatonine supplementen, maar de melatonine slaap 2.99 mg is toch wel één van de betere.

Het supplementen is niet alleen ideaal voor ouderen, maar ook voor bijvoorbeeld mensen die in ploegendienst werken of voor mensen die snel last hebben van een jetlag.

Daarom valt dit supplement onder de categorie “beste doorslaapmiddel”.

Klik en bekijk nu de ruim 80+ ervaringen van andere gebruikers >>

Voordelen Melatonine Puur

  • Het supplement heeft een snelle werking
  • Helpt bij het sneller in slaap vallen
  • Geschikt voor veganisten en vegetariërs
  • Volgende dag uitgerust wakker
  • 1 smelt tablet per dag

2. Magnesium van Vitaminecompleet

Magnesium van vitaminecompleet.nl

Het magnesium supplement van Vitamine Compleet bevat magnesiumcitraat, magnesiumascorbaat, vitamine C en vitamine D3. Je lichaam neemt deze stofjes goed op.

De toegevoegde vitamine C + D ondersteunen het slaapproces.

Bekijk nu de ruim 15 ervaringen van andere gebruikers >>

Voordelen magnesium Vitamine Compleet

  • Normale werking van de spieren
  • Sneller opgenomen door de gekozen magnesiumsoorten
  • Vermindert vermoeidheid
  • Vermindert onrust en zorgt voor een diepere slaap

3. Swanson L-Tryptophan 500mg

beste doorslaapmiddel

Swanson maakt al meer dan 45 jaar verschillende supplementen waarvan de Melatonin 3mg er één van is. Een groot pluspunt van deze tabletten is dat je deze eenvoudig door midden kunt breken zodat je de dosering naar wens kunt aanpassen.

Het supplement is met name geschikt voor ouderen maar ook voor mensen die te maken hebben met een jetlag. Daarnaast is er aan het supplement magnesiumcitraat toegevoegd.

Bekijk de ruim 20 Swanson ervaringen >>

Voordelen Melatonine Optimum Nutrition

  • 3mg melatonine per tablet
  • 1 capsule per dag is voldoende
  • 60 capsules voor 2 maanden
  • Draagt bij tot de vermindering van de tijd om in slaap te vallen
  • Geschikt voor veganisten en vegetariërs

Waarom doorslaapmiddelen?

Zoals je hebt kunnen lezen in de inleiding van dit artikel zorgt een goede slaap ervoor dat je lichaam en je hersenfuncties goed kunnen blijven functioneren. Maar een goede nachtrust zorgt bijvoorbeeld ook voor een goed geheugen en verbetert het je creativiteit [bron].

Bovendien kan het hebben van voldoende slaap gekoppeld worden aan een lager risico op hartaandoeningen, diabetes, beroertes en obesitas [bron].

Ondanks al deze voordelen hebben steeds meer mensen moeite om goed te slapen. Goed slapen begint dan ook vaak met het aanleren van een goede slaapgewoonte. Maar voor sommige mensen is dit niet genoeg.

In dat geval kun je ervoor kiezen om slaapmiddelen te kopen zonder recept op basis van melatonine of magnesium. Ze worden doorgaans als een natuurlijk slaapmiddel beschouwd en ze stimuleren ontspanning, verlichten angst en bevorderen de slaap.

1. Melatonine

Melatonine is een lichaamseigen hormoon dat van nature wordt aangemaakt door je lichaam en dat je hersenen een seintje geeft wanneer het tijd is om te gaan slapen.

De productie wordt beïnvloed door het tijdstip van de dag. Zo stijgt je melatoninespiegel normaal gesproken in de avond en daalt deze wanneer het licht begint te worden.

Daarnaast blijkt uit verschillende onderzoeken dat melatonine de slaapkwaliteit en duur overdag verbeterd. Dit is vooral handig voor mensen die overdag slapen maar in de nachten werken, zoals mensen in ploegendiensten.

Ook kan melatonine je algemene slaapkwaliteit verbeteren wanneer je last hebt van slaapstoornissen. In het bijzonder lijkt melatonine ervoor te zorgen dat mensen sneller in slaap vallen en de totale slaaptijd te verhogen waardoor ze de volgende dag uitgerust ontwaken.

2. Magnesium

Magnesium is zoals je weet een mineraal. Maar wist je ook dat deze betrokken is bij honderden processen binnenin je lichaam? Zo is magnesium bijvoorbeeld belangrijk voor je hersenfuncties en de gezondheid van je hart.

Bovendien kan magnesium je lichaam en geest helpen om rustig te worden, waardoor je makkelijker in slaap valt. Studies tonen aan dat het ontspannende effect van magnesium deels te wijten is aan het vermogen om de productie van melatonine te reguleren.

Verschillende wetenschappelijke studies hebben aangetoond dat wanneer je onvoldoende magnesium in je lichaam hebt het in verband kan worden gebracht met slaapproblemen en slapeloosheid.

Zo kan het nemen van doorslaapmiddelen zoals magnesium helpen om de kwaliteit en de hoeveelheid van je slaap te verbeteren.  

Is het nemen van een doorslaapmiddel gevaarlijk?

In tegenstelling tot slaapmiddelen zoals temazepam en oxazepam kennen deze natuurlijke slaapmiddelen nauwelijks bijwerkingen en kunnen dagelijks gebruikt worden als er aan de dagelijkse hoeveelheid word gehouden.

Ben je zwanger, geef je borstvoeding, slik je antidepressiva of andere voorgeschreven medicijnen gebruik dan géén slaapmiddelen. Heb je problemen met je gezondheid neem dan eerst contact op met je huisarts. Je huisarts adviseert je verder.

Je slaapgewoontes verbeteren dankzij een slaapcursus

beste doorslaapmiddel kopen

Het perfect slapen in 7 stappen boek is geschreven door slaapexpert William van der Klaauw van Slaapwijzer.net. Het boek geeft je verschillende handvatten om terug te gaan naar de basis. Zo stel je niet alleen je lichaam opnieuw in. Maar krijg je ook weer het vertrouwen in je natuurlijke vermogen om weer goed en diep te slapen.

Het doel van het perfect slapen in 7 stappen handboek is dan ook om dankzij de heldere en wetenschappelijk onderbouwde adviezen het verschil te maken. Meer informatie over dit handboek inclusief ervaringen vind je hier.

Conclusie beste doorslaapmiddelen

Het is dus belangrijk om voldoende slaap te krijgen. Toch blijkt het voor veel mensen moeilijk om in slaap te vallen, worden ze vaak wakker of worden ze zelf niet uitgerust wakker. De bovenstaande slaapmiddelen kunnen een manier zijn om de kans op een goede nachtrust te vergroten. Zeker wanneer ze worden gebruikt in combinatie met goede slaapgewoontes.

Heb je nog vragen over het artikel of over de lijst “beste doorslaapmiddel” Laat dan onderaan het artikel een reactie achter. Vond je het waardevolle artikel, deel dan het artikel via je social media accounts.


Andere bronnen die voor dit artikel zijn gebruikt:

1. Sleep Disorders and Sleep Deprivation: An Unmet Public Health Problem – Institute of Medicine (US) Committee on Sleep Medicine and ResearchHarvey R Colten, Bruce M Altevogt
2. Sleep, Cognition, and Normal Aging: Integrating a Half-Century of Multidisciplinary Research – Michael K. Scullin and Donald L. Bliwise
3. Melatonin–the key to the gate of sleep – T Shochat, I Haimov, P Lavie
4. Melatonin for the prevention and treatment of jet lag – A Herxheimer, K J Petrie
5. Shift work: coping with the biological clock – Josephine Arendt
6. Meta-analysis: melatonin for the treatment of primary sleep disorders – Eduardo Ferracioli-Oda, Ahmad Qawasmi, Michael H Bloch
7. Biorhythms and possible central regulation of magnesium status, phototherapy, darkness therapy and chronopathological forms of magnesium depletion – Jean Durlach, Nicole Pagès, Pierre Bac, Michel Bara, Andrée Guiet-Bara
8. The magic of magnesium – Diane Boomsma
9. Effects of a magnesium-deficient diet on sleep organization in rats – H Depoortere, D Françon, J Llopis

Jelle

Hoi, mijn naam is Jelle en ik ben de oprichter van FitAddicted. Je ontdekt hier wekelijks tips, inspiratie, recepten en informatieve artikelen over onder meer sport, voeding en beter slapen die je hopelijk inspireren om positieve levensstijl veranderingen te maken. Wil je meer over me weten of over de website? Bekijk dan de “Over mij” pagina.

Andere bezoekers bekeken ook

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *