Ga naar de inhoud
beste doorslaapmiddel kopen

Beste Doorslaapmiddel | Ontdek de Top 4 van 2022

Op zoek naar het beste doorslaapmiddel? Mensen met slapeloosheid kunnen moeite hebben om in slaap te vallen of te blijven, te vroeg wakker worden of zich de volgende ochtend niet fris en wakker voelen.

Zoals je waarschijnlijk weet is het hebben van een goede slaap ONTZETTEND belangrijk voor je gezondheid. Een goede slaap zorgt er namelijk voor dat je lichaam en je hersenen goed blijven functioneren (1)

Daarom ontdek je in dit artikel de top 4 beste doorslaapmiddelen van dit moment die je kunt proberen om goede nachtrust te krijgen.

Het beste doorslaapmiddel

Voor een goede nachtrust zijn er ontzettend veel slaapmiddelen beschikbaar. Voor de lijst hieronder is er gekozen voor natuurlijke slaapmiddelen en voor slaap bevorderende producten om beter te slapen.

Bovendien is er gekeken naar de kwaliteit, ervaringen van andere gebruikers en naar de prijs van het doorslaapmiddel. Kortom al het vooronderzoek is voor je gedaan, je hoeft alleen nog maar een keuze te maken.

1. Melatonine Puur van Vitalize

Bekijk dit product bij:

vitstore.com
bol.com

Vitalize is een merk dat bekend staat om zijn kwaliteit supplementen. Ze hebben verschillende soorten melatonine supplementen, maar de melatonine slaap 2.99 mg is toch wel één van de betere. Zo zijn de tabletjes helemaal vrij van kunstmatige kleur, geur en smaakstoffen. Daarnaast zijn ook prettig in gebruikt. Melatonine puur zijn namelijk smelttabletten die eenvoudig onder je tong oplossen.

Ook benieuwd wat andere gebruikers van Melatonine Puur vinden?

Klik en bekijk nu de ruim 200+ ervaringen van andere gebruikers >>

Het supplementen is niet alleen ideaal voor ouderen, maar ook voor bijvoorbeeld mensen die in ploegendienst werken of voor mensen die snel last hebben van een jetlag.

Melatonine Puur van Vitalize is verkrijgbaar in verschillende hoeveelheden zoals 30, 60, 120 en 240 tabletten.

Voordelen Melatonine Puur

  • Het supplement heeft een snelle werking en heeft invloed op het slaap en waakritme.
  • Vrij van kunstmatige kleur, geur en smaakstoffen en daardoor geschikt voor veganisten en vegetariërs.
  • Kleine smelttabletjes wat ervoor zorgt dat ze makkelijk in zijn te nemen.
  • Ook geschikt voor mensen die moeite hebben met het doorslikken van tabletten.

2. Flinndal Nachtrust Forte

Bekijk dit product bij:

flinndal.nl
bol.com

De nachtrust tabletten van Flinndal bevat natuurlijke rustgevers waaronder hop, valeriaan en citroenmelisse. Deze plantextracten helpen je om een ontspannend gevoel te geven zodat je heerlijk in slaap valt. Samen met de toegevoegde melatonine (0,29 mg) draagt het bij aan een optimale rust en helpt het bij een betere nachtrust. De tabletjes zijn klein en eenvoudig in te nemen.

Wil je meer weten hoe andere mensen dit supplement hebben ervaren?

Bekijk dan de ruim 60 reviews van andere gebruikers >>

Bovendien is het doorslaapmiddel ook nog eens glutenvrij, lactosevrij en bevatten ze geen noten of pinda’s. En omdat het ook geen schaal of schelpdieren bevatten zijn ze ook nog eens geschikt voor vegetariërs.

Voordelen Nachtrust Forte

  • Bestaat uit verschillende natuurlijke rustgevers zoals hop en valeriaan
  • Bevat geen gluten, lactose, noten, pinda’s.
  • Geschikt voor vegetariërs omdat het geen schaal en schelpdieren bevat.
  • Verkrijgbaar in twee soorten hoeveelheden (30 en 90 tabletten).

3. Magnesium van Vitaminecompleet

Bekijk dit product bij:

vitaminecompleet.nl

Het magnesium supplement van Vitaminecomleet bevat twee natuurlijke opneembare magnesium varianten die goed door je lichaam worden opgenomen. Bovendien bevat elk tablet ook nog eens vitamine C, vitamine D3 en helpt daarmee je immuunsysteem te ondersteunen.

Maar niet alleen ondersteunt het je immuunsysteem, het draagt namelijk ook bij aan de gezondheid van je botten, bloedvaten, hersenen en ondersteunt het je slaapproces.

Bekijk nu de ruim 15 ervaringen van andere gebruikers >>

Voordelen magnesium Vitamine Compleet

  • Draagt bij bij de normale werking van de spieren
  • Wordt sneller door je lichaam opgenomen de gekozen magnesiumsoorten
  • Vermindert vermoeidheid, onrust en ondersteunt bij het slaapproces.

4. Lucovitaal Nachtrust

Een andere optie is Lucovitaal nachtrust. Dit supplement bevordert de nachtrust om weer lekker te kunnen slapen en de volgende ochtend uitgerust wakker te worden.

Ook Lucovitaal Nachtrust maakt net zoals Nachtruste Forte gebruik van natuurlijke rustgevers zoals goudpapaver, Haverstro, Valeriaanextract en Citroenmelisse. Neem 15 minuten voordat je gaat slapen 1 tot 3 tabletjes met water.

Lucovitaal Nachtrust is verkrijgbaar in een vaste hoeveelheid, namelijk 100 kleine tabletjes.

Voordelen Lucovitaal Nachtrust

  • Werkt rustgevend en ontspannend dankzij de natuurlijke rustgevers
  • Bevat geen lactose, gluten, noten, pinda’s ei of vis
  • Geen conserveermiddelen
  • Vrij van geur- en smaakstoffen
  • Geschikt voor vegetariër

Waarom doorslaapmiddelen?

Zoals je hebt kunnen lezen in de inleiding van dit artikel zorgt een goede slaap ervoor dat je lichaam en je hersenfuncties goed kunnen blijven functioneren. Maar een goede nachtrust zorgt bijvoorbeeld ook voor een goed geheugen en verbetert het je creativiteit (1).

Bovendien kan het hebben van voldoende slaap gekoppeld worden aan een lager risico op hartaandoeningen, diabetes, beroertes en obesitas (2).

Ondanks al deze voordelen hebben steeds meer mensen moeite om goed te slapen. Goed slapen begint dan ook vaak met het aanleren van een goede slaapgewoonte. Maar voor sommige mensen is dit niet genoeg.

In dat geval kun je ervoor kiezen om slaapmiddelen te kopen zonder recept op basis van melatonine, valeriaan of magnesium. Ze worden doorgaans als een natuurlijk slaapmiddel beschouwd en ze stimuleren ontspanning, verlichten angst en bevorderen de slaap.

1. Melatonine

Melatonine is een lichaamseigen hormoon dat van nature wordt aangemaakt door je lichaam en dat je hersenen een seintje geeft wanneer het tijd is om te gaan slapen.

De productie wordt beïnvloed door het tijdstip van de dag. Zo stijgt je melatoninespiegel normaal gesproken in de avond en daalt deze wanneer het licht begint te worden.

Daarnaast blijkt uit verschillende onderzoeken dat melatonine de slaapkwaliteit en duur overdag verbeterd. Dit is vooral handig voor mensen die overdag slapen maar in de nachten werken, zoals mensen in ploegendiensten.

Ook kan melatonine je algemene slaapkwaliteit verbeteren wanneer je last hebt van slaapstoornissen. In het bijzonder lijkt melatonine ervoor te zorgen dat mensen sneller in slaap vallen en de totale slaaptijd te verhogen waardoor ze de volgende dag uitgerust ontwaken.

2. Valeriaan

Valeriaan is één van de meest voorkomende natuurlijke slaapmiddelen. Het wordt gemaakt van de wortel van de plant en wordt gebruik om beter te kunnen slapen, angst te verlichten en meer ontspannen te worden. Het is ook één van de meest gebruikte slaapbevorderende kruidensupplementen in de VS en Europa (3).

3. Magnesium

Magnesium is zoals je weet een mineraal. Maar wist je ook dat deze betrokken is bij honderden processen binnenin je lichaam? Zo is magnesium bijvoorbeeld belangrijk voor je hersenfuncties en de gezondheid van je hart.

Bovendien kan magnesium je lichaam en geest helpen om rustig te worden, waardoor je makkelijker in slaap valt. Studies tonen aan dat het ontspannende effect van magnesium deels te wijten is aan het vermogen om de productie van melatonine te reguleren.

Verschillende wetenschappelijke studies hebben aangetoond dat wanneer je onvoldoende magnesium in je lichaam hebt het in verband kan worden gebracht met slaapproblemen en slapeloosheid.

Zo kan het nemen van doorslaapmiddelen zoals magnesium helpen om de kwaliteit en de hoeveelheid van je slaap te verbeteren.  

Is het nemen van een doorslaapmiddel gevaarlijk?

In tegenstelling tot slaapmiddelen zoals temazepam en oxazepam kennen deze natuurlijke slaapmiddelen nauwelijks bijwerkingen en kunnen dagelijks gebruikt worden als er aan de dagelijkse hoeveelheid word gehouden.

Ben je zwanger, geef je borstvoeding, slik je antidepressiva of andere voorgeschreven medicijnen gebruik dan géén slaapmiddelen. Heb je problemen met je gezondheid neem dan eerst contact op met je huisarts. Je huisarts adviseert je verder.

Verbeter je slaapgewoontes dankzij een slaapcursus

beste doorslaapmiddel kopen

Het perfect slapen in 7 stappen boek is geschreven door slaapexpert William van der Klaauw van Slaapwijzer.net. Het boek geeft je verschillende handvatten om terug te gaan naar de basis. Zo stel je niet alleen je lichaam opnieuw in. Maar krijg je ook weer het vertrouwen in je natuurlijke vermogen om weer goed en diep te slapen.

Het doel van het perfect slapen in 7 stappen handboek is dan ook om dankzij de heldere en wetenschappelijk onderbouwde adviezen het verschil te maken. Meer informatie over dit handboek inclusief ervaringen vind je hier.

Conclusie

Het is dus belangrijk om voldoende slaap te krijgen. Toch blijkt het voor veel mensen moeilijk om in slaap te vallen, worden ze vaak wakker of worden ze zelf niet uitgerust wakker. De bovenstaande slaapmiddelen kunnen een manier zijn om de kans op een goede nachtrust te vergroten. Zeker wanneer ze worden gebruikt in combinatie met goede slaapgewoontes.

Heb je nog vragen over het artikel of over de lijst “beste doorslaapmiddel” Laat dan onderaan het artikel een reactie achter. Vond je het waardevolle artikel, deel dan het artikel via je social media accounts.

Andere bronnen die voor dit artikel zijn gebruikt:

1. Sleep deprivation: Impact on cognitive performance – Paula Alhola and Päivi Polo-Kantola
2. Sleep Disorders and Sleep Deprivation: An Unmet Public Health Problem. – Institute of Medicine (US) Committee on Sleep Medicine and Research; Colten HR, Altevogt BM, editors. Washington (DC): National Academies Press (US); 2006.
3. Valerian for Sleep: A Systematic Review and Meta-Analysis – Stephen Bent, Amy Padula, Dan Moore, Michael Patterson and Wolf Mehling
4. Sleep Disorders and Sleep Deprivation: An Unmet Public Health Problem – Institute of Medicine (US) Committee on Sleep Medicine and ResearchHarvey R Colten, Bruce M Altevogt
5. Sleep, Cognition, and Normal Aging: Integrating a Half-Century of Multidisciplinary Research – Michael K. Scullin and Donald L. Bliwise
6. Melatonin–the key to the gate of sleep – T Shochat, I Haimov, P Lavie
7. Melatonin for the prevention and treatment of jet lag – A Herxheimer, K J Petrie
8. Shift work: coping with the biological clock – Josephine Arendt
9. Meta-analysis: melatonin for the treatment of primary sleep disorders – Eduardo Ferracioli-Oda, Ahmad Qawasmi, Michael H Bloch
10. Biorhythms and possible central regulation of magnesium status, phototherapy, darkness therapy and chronopathological forms of magnesium depletion – Jean Durlach, Nicole Pagès, Pierre Bac, Michel Bara, Andrée Guiet-Bara
11. The magic of magnesium – Diane Boomsma
12. Effects of a magnesium-deficient diet on sleep organization in rats – H Depoortere, D Françon, J Llopis

Bekijk dit product bij:

vitstore.com
bol.com

Bekijk dit product bij:

flinndal.nl
bol.com

Hoi, mijn naam is Jelle en ik ben de oprichter van FitAddicted. Je ontdekt hier wekelijks tips, inspiratie, recepten en informatieve artikelen over onder meer sport, voeding en beter slapen die je hopelijk inspireren om positieve levensstijl veranderingen te maken. Wil je meer over me weten of over de website? Bekijk dan de “Over mij” pagina.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *