Ga naar de inhoud
Beste Lactosevrije Eiwitshake

Beste Lactosevrije Eiwitshake van 2022

Op zoek naar het beste lactosevrije eiwitshake? Wanneer je lactose intolerant bent ben je niet in staat om dit type natuurlijke suiker, genaamd lactose af te breken. Lactose komt voor in zuivelproducten zoals melk en yoghurt. 

Als je wilt afvallen of spieren op wilt bouwen kan een van de vele beste eiwitshakes een handige en makkelijke manier zijn om je eiwitinname te verhogen. Maar wanneer je geen lactose kunt verdragen dan kun je beter kiezen voor een andere aanpak zoals lactosevrije eiwitshakes.

In dit artikel ontdek je dan ook enkele goede lactosevrije eiwitshakes en nog veel meer handige informatie. 

Beste lactosevrije eiwitshakes

De producten die je hieronder kunt lezen zijn allemaal geselecteerd op basis van hun kwaliteit en hun ingrediënten. Zo is er goed gekeken of er kunstmatige smaakstoffen eraan toe zijn gevoegd evenals vulstoffen als conserveringsmiddelen. 

Ook is er goed gekeken naar de beoordelingen van andere gebruikers en is er gekeken naar de prijs van het eiwitpoeder. Kortom, het onderzoek is voor jou al gedaan zodat je zelf alleen nog maar de voor jouw beste lactosevrije eiwitshake hoeft te kiezen.

1. XXL Nutrition Whey Isolate Zero

Bekijk dit product bij:

xxlnutrition.com
bol.com

Een lactosevrije eiwitshake gemaakt van whey isolaat? Jawel het kan! XXL Nutrition maakt voor dit nieuwe product namelijk gebruik van gefilterd instant whey. Dit is een EXTRA GEZUIVERDE VORM van eiwitpoeder waardoor het geen lactose bevat.

Naast dat het geen lactose bevat, is het ook nog eens suikervrij en vetarm. Per portie van 30 gram bevat het poeder maar liefst 27 gram aan eiwitten, 0,48 gram koolhydraten en 0,33 gram vet.

Het lactose eiwitpoeder lost snel en makkelijk op in een drank na keuze. Bovendien kun je Whey Isolate Zero op elk moment van de dag gebruiken.

Momenteel is Whey Isolate Zero alleen verkrijgbaar in een pot van 1 kg en in de smaak vanille.

2. Orangefit proteïne poeder

Bekijk dit product bij:

bol.com

De tweede in de lijst beste lactosevrije eiwitshake is de populaire Orange Fit Green Protein. Het is een plantaardige eiwitpoeder dat gemaakt is met een mix van de gele spliterwt, rijst eiwit en bevat bovendien alle aminozuren die je spieren nodig hebben om te kunnen groeien.

De shake bevat geen lactose, gluten, soja, kunstmatige smaakstoffen, zoetstoffen of toegevoegde suikers. Het poeder is dan ook geschikt voor mensen die graag op zoek zijn naar een GLUTENVRIJE OPTIE. Per 30 gram poeder bevat het 23 gram aan eiwitten en 118 kcal.

Het poeder lost snel en goed op waardoor het een heerlijke toevoeging kan zijn aan smoothies of yoghurt. Je kunt de shake gebruiken als pre-workout, tijdens je training of na je training.

3. Bulk Vegan Protein

Bekijk dit product bij:

bulk.com

De nummer drie is de Vegan Protein van het bekende merk Bulk. Ook dit is een plantaardige eiwitpoeder met een mix van maar liefst 5 hoogwaardige en veganistische eiwitbronnen waaronder erwten, bruine rijst en pompoenpitten.

Het poeder bevat geen lactose, gluten, soja en geen toegevoegde zuivel. Per portie van 35 gram bevat het poeder 23 gram aan eiwitten, 3.6 gram koolhydraten en 2.3 gram vezels. 

Dankzij de lijnzaadpoeder heeft de shake een ZACHTE TEXTUUR ZONDER KORRELS. De shake is dankzij zijn hoge proteïne dan ook geschikt voor het behoud van spiermassa en voor het bevorderen van spiergroei. Je gebruikt het lactosevrije eiwitpoeder dan ook op elk moment van de dag, voor of na je training. 

4. XXL Nutrition Beef Protein

Bekijk dit product bij:

xxlnutrition.com
bol.com

De nummer 4 is de Beef Protein van XXL Nutrition. Het eiwitpoeder bestaat uit gehydrolyseerd rundereiwit. Omdat het dan ook een DIERLIJK eiwitbron is, bevat de Beef Protein geen koolhydraten en slechts een heel klein beetje vet. Hierdoor past de poeder dan ook perfect bij een koolhydraatarm of keto dieet.

Het eiwitpoeder is dus van nature lactose, gluten en soja vrij. Per portie van 30 gram bevat het poeder maar liefst 27 gram aan eiwit en 0,63 gram vet.

Beef Protein mengt zich perfect, zonder dat er klonters achterblijven. Smaakt bovendien lekker en heeft een goede verteerbaarheid. Ook dit type lactosevrije eiwitpoeder kun je op elk moment van de dag gebruiken.

5. Body & Fit Egg White Powder

Bekijk dit product bij:

bol.com

Egg White Powder van Body & Fit bevat pure ei-eiwit. Het is dan ook de meest zuivere eiwit wat je kunt innemen. Het ei-eiwitpoeder van Body & Fit heeft van nature een hoge biologische waarde. Daardoor neemt je lichaam het dan ook goed op. 

Egg White Powder bevat geen lactose en is NEUTRAAL VAN SMAAK. Per portie van 28 gram bevat het poeder 24 gram eiwit, 0 gram vet, en 0 gram koolhydraten. 

Dit product is geschikt voor mensen die fanatiek sporten en bodybuilders. Je kunt eiwitpoeder ook gebruiken in elk koolhydraatarm dieet. Je kunt dit ei-eiwit voor, tijdens of na je training gebruiken. 

Koopgids lactosevrije eiwitshakes

Nu je een goed idee hebt wat de beste lactose eiwitshake is, is het nu tijd geworden om wat dieper in lactosevrije eiwitshakes in te duiken. Wat is bijvoorbeeld lactose, wat voor alternatieven zijn er voor melkeiwit enzovoort. 

Wat is lactose?

Lactose is een suiker die dat voorkomt in verschillende melkproducten zoals melk, yoghurt, karnemelk en bijvoorbeeld kaas. Het komt dan ook van nature voor in de melk van zoogdieren. Hoewel het alleen voorkomt in zuivelproducten, bevatten veel van onze hedendaagse voedingsmiddelen ook zuivel. 

Wat is lactose intolerantie?

Om lactose goed te kunnen afbreken heeft je lichaam een specifiek enzym in je dunne darm nodig dat lactase heet. Wanneer je bijvoorbeeld melk drinkt of yoghurt eet, is lactase verantwoordelijk voor het afbreken van lactose. 

Maar als je lichaam geen lactase heeft kan de lactose niet door je lichaam worden afgebroken. Dit kan weer leiden tot darmklachten, buikpijn enzovoort.

Lees ook: op zoek naar een eiwitshake dat weinig tot geen suiker bevat? In het artikel beste eiwitshake zonder suiker ontdek de top 4 van dit moment.

Wat zijn de alternatieven voor melkeiwit?

Wanneer je geen melkeiwit mag hebben omdat je niet tegen lactose kunt er zijn er gelukkig enkele alternatieven die je wel mag hebben. Denk maar eens aan ei-eiwit, beef eiwit en plantaardige eiwitten. Over plantaardige eiwitten kom je hieronder meer te weten.

  • Eiwit van erwten – proteïne poeder gemaakt van erwten wordt niet gemaakt van de bekende groene erwten, maar van de veel meer eiwitrijke gele spliterwten. 28 gram bevat zo’n 21 gram eiwit en 100 calorieën, afhankelijk van het merk dat je pakt. Erwteneiwit is bijzonder rijk aan de essentiële aminozuren leucine, isoleucine en valine. Deze helpen om je spieren van brandstof te voorzien en je lichaam stimuleren om spiereiwit aan te maken (1). 
  • Eiwit van pompoenpitten – pompoenpitten zijn relatief rijk aan eiwitten en gezonde vetten. Wanneer van de pitten poeder wordt gemaakt, wordt het grootste deel van het vet verwijderd wat ook weer de calorieën verminderd. 28 gram pompoenzaad eiwitpoeder bevat ongeveer 18 gram eiwit. Pompoeneiwit is laag in de essentiële aminozuren threonine en lysine, maar daarentegen is het zeer voedzaam en levert het grote hoeveelheden magnesium, zink, ijzer en andere mineralen (2).
  • Eiwit van bruine rijst – bruine rijst eiwitpoeder is makkelijk verkrijgbaar en ook nog een relatief goedkoop. 28 gram bruine rijst proteïne poeder bevat zo’n 22 gram eiwit en ongeveer 107 calorieën. Het is laag in het essentiële aminozuur lysine, maar een hele goede bron van BCAA’s om de spieropbouw te ondersteunen. Uit een studie blijkt zelfs dat bruin rijsteiwitpoeder net zo goed zou kunnen zijn als wei-eiwit bij het ondersteunen van spiergroei als het wordt gedronken na krachttraining (3).
  • Eiwit van soja – eiwitpoeder wat gemaakt is van soja is een compleet eiwit. Het bevat veel BCAA’s om spierkracht en groei te ondersteunen. 28 gram soja-eiwit isolaat poeder bevat ongeveer 95 calorieën en 22 gram eiwit. Bovendien bevat het gunstige plantaardige verbindingen die zelfs de cholesterol kunnen verlagen (4, 5).
  • Eiwit van zonnebloempitten – eiwit dat is gemaakt uit zonnebloempitten is nieuwe lactose en plantaardige eiwitpoeder optie. 28 gram zonnebloempitten proteïne poeder bevat ongeveer 91 gram calorieën en 13 gram eiwit. Bovendien levert het ook spieropbouwende BCAA’s op.  

Mocht je meer te weten willen komen over plantaardige eiwitshakes en welke nu echt goed zijn, lees dan eens het artikel beste plantaardige eiwitshake.

Hoe kies je de beste lactosevrije eiwitshake?

Er zijn verschillende punten die je moet overwegen bij het kiezen van een lactosevrije eiwitshake. Mocht je voedselallergieën of intoleranties hebben, controleer dan altijd de ingrediënten die op het etiket staan en overweeg te kiezen voor producten die gecertificeerd veganistisch, lactosevrij of glutenvrij zijn.

Kijk ook goed of het lactosevrije eiwitpoeder veel toegevoegde suikers, kunstmatige zoetstoffen, smaakstoffen of conserveringsmiddelen bevat. Deze kun je beter vermijden. 

Proteïnepoeder wordt over het algemeen gezien als veilig beschouwd voor de meeste mensen. Maar als je twijfelt of je een eiwitpoeder mag gebruiken, neem dan eens contact op met je huisarts of met een diëtiste. Deze kunnen je exact vertellen wat je wel of niet mag en kan gebruiken. 

Beste lactosevrije eiwitshake tot slot

Er zijn veel lactosevrije eiwitshakes op de markt met een verscheidenheid aan smaken en ingrediënten. Als je dan ook op zoek bent naar een lactosevrije eiwitpoeder zorg er dan voor dat je goed het etiket doorneemt. 

Mocht je na het lezen nog vragen hebben over de beste lactosevrije eiwitpoeders, laat dan onderaan het artikel een reactie achter. Vond je het een interessant artikel, dan wil ik je vragen om het artikel beste lactosevrije eiwitshake te delen op je social media kanalen zodat andere mensen het artikel ook kunnen lezen.

Bronnen

1. Pea proteins oral supplementation promotes muscle thickness gains during resistance training: a double-blind, randomized, Placebo-controlled clinical trial vs. Whey protein – Nicolas Babault, Christos Païzis, Gaëlle Deley, Laetitia Guérin-Deremaux, Marie-Hélène Saniez, Catherine Lefranc-Millot, François A Allaert
2. Pumpkin (Cucurbita maxima) seed proteins: sequential extraction processing and fraction characterization – Leila Rezig, Farhat Chibani, Moncef Chouaibi, Michèle Dalgalarrondo, Kamel Hessini, Jacques Guéguen, Salem Hamdi
3. The effects of 8 weeks of whey or rice protein supplementation on body composition and exercise performance – Jordan M Joy, Ryan P Lowery, Jacob M Wilson, Martin Purpura, Eduardo O De Souza, Stephanie Mc Wilson, Douglas S Kalman, Joshua E Dudeck, Ralf Jäger
4. Amino Acid Composition of an Organic Brown Rice Protein Concentrate and Isolate Compared to Soy and Whey Concentrates and Isolates
Douglas S Kalman
5. Soy, Soy Foods and Their Role in Vegetarian Diets – Gianluca Rizzo, Luciana Baroni
6. Seeds, sunflower seed flour, partially defatted – nutriondata

Bekijk dit product bij:

xxlnutrition.com
bol.com

Bekijk dit product bij:

xxlnutrition.com
bol.com

Hoi, mijn naam is Jelle en ik ben de oprichter van FitAddicted. Je ontdekt hier wekelijks tips, inspiratie, recepten en informatieve artikelen over onder meer sport, voeding en beter slapen die je hopelijk inspireren om positieve levensstijl veranderingen te maken. Wil je meer over me weten of over de website? Bekijk dan de “Over mij” pagina.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *