Ga naar de inhoud
eiwitshake zonder suiker

Beste eiwitshake zonder suiker. De Top 4 van 2022

Op zoek naar een goede eiwitshake zonder suiker? Eiwitshakes zijn populaire supplementen voor mensen die graag willen afvallen, spieren willen opbouwen en hun sportprestaties willen verbeteren. Er zijn dan ook diverse beste eiwitshakes op de markt verkrijgbaar waardoor je al snel afvraagt welke eiwitshake zonder suiker nu het beste is.

Om je op weg te helpen ontdek je in dit artikel 4 eiwitshakes zonder suiker, belangrijke informatie over eiwitshakes en waar je op moet letten bij het kiezen van een eiwitshake.

Beste eiwitshake zonder suiker

Veel eiwitshakes die je kunt kopen bevatten vaak ingrediënten die niet altijd voor je gezondheid zijn. Voor het samenstellen van de top 4 eiwitshakes zonder suiker is er gekeken naar de hoeveelheid eiwit, merk, prijs, ingrediënten, ervaringen van andere gebruikers, smaken en zijn er onafhankelijke lab testresultaten meegenomen.

Voor deze top 4 is er specifiek gekozen voor whey isolaat. Deze vorm heeft een hoger eiwitgehalte, bevat vrijwel geen suikers en koolhydraten, lactose en vet. Daarnaast bevorderen whey (isolaat) supplementen gewichtsverlies, spiergroei, ervaar je minder honger en stimuleert het spierherstel. Hopelijk helpt de lijst je dan ook om een goede keuze te maken.

MerkSupplementVanaf prijsSmaken
Body & FitWhey Perfection€ 27,29 (32 shakes)30
XXL NutritionWhey Isolaat€ 38,95 (1 kilo)9
BulkPure Whey Isolate€ 22,44 (500 gram zak)15
Body & FitWhey Isolate XP€ 37,09 (750 gram zak)4

1. Whey Perfection – Body & Fit

Bekijk dit product bij:

bodyandfit.com
bol.com

Whey Perfection van Body & Fit is één van de populairste eiwitshakes zonder suiker. Whey Perfect is namelijk gemaakt van een blend van whey isolaat, concentraat en hydrolysaat. Hierdoor biedt Whey Perfection 23 gram hoogwaardige eiwit per portie.

Labtest: Bekijk het onafhankelijke labrapport.

Daarnaast bevat Whey Perfection ook nog eens 5 gram BCAA per portie. Dit houdt in dat wanneer je kiest voor Whey Perfection je niet per se een apart supplement voor aminozuren erbij hoeft te nemen. De populaire eiwitshake van Body & Fit is verkrijgbaar in 30 verschillende smaken of een neutrale (smaakloze) versie mocht je dit graag willen.

Bovendien verkrijgbaar in verschillende hoeveelheden zoals 280 gram (10 shakes), 896 gram (32 shakes), 2,26 kilo (81 shakes) of 4.53 kilo (162 shakes).

Benieuwd naar reviews van dit product? Klik en bekijk de ruim 7000 ervaringen van andere gebruikers >>

Voordelen
  • Blend van whey isolaat, concentraat en hydrolysaat.
  • Dankzij de blend 23 gram per portie aan hoogwaardige eiwitten
  • Bevat per portie 5 gram BCAA waardoor je geen extra supplementen hoeft te nemen.
  • Met 0,8 gram suiker per portie ontzettend laag in suikers en koolhydraten.
  • Verkrijgbaar in 30 verschillende smaken
  • Wordt het snel door je lichaam opgenomen.
Nadelen
  • Niet glutenvrij
  • Niet geschikt voor veganisten.

2. Whey Isolaat van XXL Nutrition

Bekijk dit product bij:

xxlnutrition.com
bol.com

De nummer 2 in de lijst beste eiwitshake zonder suiker en koolhydraten is de Whey Isolaat van XXL Nutrition. Het bevat een eiwitpercentage van maar liefst 89% en dankzij het koude cross-flow microfiltratie proces wordt het heel goed opgenomen door je lichaam.

Labtest: Bekijk het onafhankelijke labrapport

Per 30 gram (1 scoop) bevat het eiwitpoeder van XXL Nutrition 26,82 gram aan eiwit en maar slechts 0,75 gram suiker. De shake lost door het hoge eiwitpercentage en het lage lactosegehalte zeer goed op. Daarnaast is de shake rijk aan BCAA’s, heeft het een romige smaak en is verkrijgbaar in een kleine emmer van 1 kg of 2.5 kg.

Lees ook maar eens de ruim 1000 positieve reviews eens door >>

Voordelen
  • Hoog eiwitgehalte met meer dan 26 gram per scoop / 30 gram.
  • Met 0,75 gram suiker per scoop / 30 gram is de eiwitshake extreem laag in suiker.
  • Verkrijgbaar in verschillende hoeveelheden en smaken.
  • Ook verkrijgbaar zonder smaak.
  • Geschikt voor vrouwen en mannen.
Nadelen
  • Helaas niet geschikt voor veganisten
  • Minder smaken dan de andere alternatieven op deze pagina.

3. Pure Whey Isolate – Bulk

Bekijk dit product bij:

bulk.com

Pure Whey Isolate van Bulk is geen onbekende als het gaat om eiwitshakes zonder suiker. Het maakt gebruik van hoogwaardige weiproteïne-isolaat dat afkomstig is van grasgevoerde Europese melkkoeien. Pure Whey Isolaat biedt dan ook maar liefst 24 gram proteïne per portie van 30 gram.

Bekijk maar eens de ruim 3000 ervaringen van andere gebruikers >>

Bovendien is de poeder suiker en vetarm en is zo gemaakt dat het eenvoudig mengt, klontvrij is en een romige smaak heeft. De shake is verkrijgbaar in meer dan 20 heerlijke smaken. Uiteraard zonder smaakstoffen. Mocht je op zoek zijn naar een smaakloze shake, dan zit ook bij Pure Whey Isolate van Bulk helemaal goed.

Bovendien is Pure Whey Isolate ook verkrijgbaar in verschillende hoeveelheden zoals 500 gram, 1 kilo, 2.5 kilo of 5 kilo zakken.

Voordelen
  • Proteïne gehalte van meer dan 24 gram per portie van 30 gram.
  • Extreem laag in suiker en vet doordat het extra gefilterd is.
  • Verkrijgbaar in 20 verschillende en heerlijke smaken.
  • Verkrijgbaar in verschillende hoeveelheden.
  • Geen smaakstoffen toegevoegd.
  • Ook verkrijgbaar zonder smaak / neutrale smaak.
  • Kan gebruikt worden bij het behouden en bevorderen van spiermassa.
  • Geschikt voor mannen en vrouwen.
Nadelen
  • Niet geschikt voor veganisten.

4. Whey Isolate XP – Body & Fit

Bekijk dit product bij:

bol.com

Whey Isolaat XP van Body & Fit is geschikt voor sporters en mensen die een eiwitrijk of een koolhydraatarmarm dieet volgen. Het product bevat maar liefst 94% eiwitten, 0.4 gram koolhydraten en is tegelijkertijd suiker en vetvrij. Bovendien bevat ook de Whey Isolaat XP alle noodzakelijke aminozuren die je lichaam zelf niet aanmaakt.

Per portie bevat Whey Isolate XP 25 gram eiwitten en 0,2 gram aan suikers. De shake lost goed op, laat geen klonters achter en is verkrijgbaar in VERSCHILLENDE HOEVEELHEDEN, namelijk 750 gram, 2 kilo of 4 kilo.

Benieuwd wat andere zeggen over Whey Isolaat XP? Bekijk dan eens de ruim 800 reviews >>

Voordelen
  • Pure en hoogwaardige eiwitten
  • Geschikt voor sporters en bodybuilders
  • Of natuurlijke wijze gefilterd
  • Suiker en vetvrij
  • Wordt snel door je lichaam opgenomen.
  • Verkrijgbaar in 4 verschillende smaken en naturel.
Nadelen
  • Niet geschikt voor veganisten.

Koopgids: dit is wat je moet weten over eiwitshakes

Voordat je een eiwitshake zonder suiker koopt is het van belang dat je alle belangrijke aspecten van dit product goed kent. Om je hiermee te helpen ontdek je hieronder diverse antwoorden op de meest belangrijke vragen.

Wat is een eiwitshake?

Eiwitshakes worden gemaakt van eiwitpoeder. Je kunt deze mengen met water, melk of andere melksoorten zoals plantaardige melk. Eiwitshakes worden gezien als een aanvulling op voeding.

Eiwitsupplementen zijn onder te verdelen in verschillende groepen. Zo heb bijvoorbeeld whey-eiwit en caseïne eiwit. Wei is een bijproduct van melk dat vrijkomt bij het produceren van kaas. 

Het voordeel van wei is dat deze sneller door je lichaam wordt opgenomen waardoor het slimmer is om deze variant direct naar het sporten in te nemen.

Ook caseïne is afkomstig van melk, maar wordt in tegenstelling tot het wei minder snel opgenomen door je lichaam. Caseïne kun je dan ook beter voor het slapen innemen waardoor je lichaam de gehele nacht een toevoer heeft van eiwitten. 

Tegenwoordig is het ook mogelijk om te kiezen voor een lactosevrije eiwitshake. Deze worden gemaakt van soja, zonnebloemzaad, pompoenzaad of erwten en zijn daardoor uitermate geschikt voor veganisten of mensen die lactose intolerant zijn.

Ben je nu lactose intolerant, dan is het artikel beste lactosevrije eiwitshake speciaal voor jou. In dit artikel kom je meer te weten wat goede eiwitshakes zijn als je lactose intolerant bent en nog veel meer handige informatie.

Is een eiwitshake gezond?

Het nemen van een eiwitshake als aanvulling op gezonde voeding kan helpen bij mensen die intensief trainen en spiermassa willen opbouwen. Het is dan ook een makkelijke manier om extra eiwitten binnen te krijgen.

Over het algemeen gezien is het drinken van een shake dan ook gezond en zijn er geen vervelende bijwerkingen bekend. Wel kan het voorkomen dat je niet goed tegen melk kunt.

In dat geval kunnen er bijwerkingen optreden zoals winderigheid, een opgeblazen gevoel en misselijkheid.

Kun je dus niet tegen tegen melkproducten kies dan voor een plantaardige eiwitshake.

Is een eiwitshake goed voor afvallen?

Eiwitshakes zijn goed te gebruiken voor wanneer je wilt afvallen. Eiwitten geven namelijk een langer gevoel van verzadiging dan koolhydraten of vetten. Door meer eiwitten binnen te krijgen door een eiwitshake te drinken zal er dus voor zorgen dat je minder snel honger krijgt.

Wetenschappelijke studies hebben zelfs laten zien dat een eiwitrijk dieet zowel bij vrouwen en mannen leidde tot een verlies van vetmassa. In het artikel eiwitshake voor afvallen vertel ik je hierover meer en ontdek je de top 3 eiwitshakes speciaal voor afvallen.

Wanneer eiwitshake nemen?

Het algemene advies is om 30 tot maximaal 60 minuten voor je training een eiwitshake te nemen wanneer je weinig eiwitten hebt. Heb je voor de training al genoeg eiwitten binnen gekregen dan is het slimmer om binnen 60 minuten na je training een eiwitshake te nemen.

Tijdens je training een shake drinken heeft niet veel zin. Het aanvullen en van koolhydraten en genoeg drinken is op dat moment veel belangrijker. Is afvallen je doel dan kan het maken van een shake met groen fruit en eiwitpoeder je eetlust gedurende dag verminderen.   

Hoe vaak mag je een eiwitshake drinken?

Er is geen regel die aangeeft hoe vaak je een eiwitshake mag drinken. Maar voordat je een shake drinkt is het wel verstandig dat je weet hoeveel shakes je per dag mag hebben.

De hoeveelheid hangt onder meer af van je doelen, frequentie en intensiteit van je trainingen. Om daarachter te komen is het het slimst om de totale eiwitbehoefte per dag uit te rekenen.

Zo hebben gezonde mensen ongeveer 0.8 gram eiwit per kg lichaamsgewicht nodig. Mensen die aan hardlopen, fietsen, tennis of aan voetbal doen hebben meestal genoeg aan 1.3 gram per kg lichaamsgewicht. 

Mensen die powerliften, bodybuilden of professionele atleten hebben tot ongeveer 1.8 gram per kg lichaamsgewicht nodig. Dankzij de volgende formule kun je heel eenvoudig de hoeveelheid eiwitten per dag bepalen (uit voeding evenals shakes).

Stel je weegt 64 kilo en je traint ongeveer 4 dagen per week dan kun je het gewicht vermenigvuldigen met 1.3. De formule wordt dan zo:

64 kg x 1.3 gram / kg = 82,3 gram eiwitten per dag. 

Maar let op: een supplement is géén vervanging van gezond voedsel. Lees daarom dan ook voor gebruik de informatie op de verpakking.

Waar moet je op letten bij je aankoop?

Bij het kopen van een goede eiwitshake zonder suiker is het verstandig om rekening te houden met enkele belangrijke punten. Om een eiwitshake te vinden die het beste bij je past en ook nog eens suikervrij is is het belangrijk dat je de volgende punten meeneemt in je overweging

Smaak

Eiwitshakes zijn verkrijgbaar in diverse smaken. Vaak worden eiwitshakes een smaakje, kleurstoffen en natuurlijk zoetstoffen eraan toegevoegd. 

Het is dan ook aan te raden om te kiezen voor een shake waaraan geen kunstmatige smaakaroma’s, kleurstoffen of zoetstoffen zijn toegevoegd. 

Allergieën

Wei evenals caseïne  is een zuivelproduct. Mensen die allergisch zijn voor melk of zelfs lactose intolerant zijn moeten deze eiwitten mijden. Kies dan voor een plantaardig alternatief.

Tot slot

Zoals je hebt gelezen gebruiken mensen eiwitshakes zonder suiker voor verschillende redenen, waaronder spiergroei, het verbeteren van sportprestaties en om succesvol af te vallen. 

De eerder genoemde top 3 supplementen bieden een geconcentreerde bron van eiwitten in een veelzijdig en makkelijk te gebruiken poeder.

Heb je nog vragen over dit artikel of ken je nog een aantal andere shakes zonder suiker die nog niet op de lijst staan, laat het me dan weten door onderaan het artikel een reactie achter te laten.

Meer bronnen die voor dit artikel zijn gebruikt

1. Whey Protein but Not Soy Protein Supplementation Alters Body Weight and Composition in Free-Living Overweight and Obese Adults – David J. Baer, Kim S. Stote, David R. Paul, G. Keith Harris, William V. Rumpler, and Beverly A. Clevidence
2. Effects of Whey Protein Alone or as Part of a Multi-ingredient Formulation on Strength, Fat-Free Mass, or Lean Body Mass in Resistance-Trained Individuals: A Meta-analysis – Fernando Naclerio 1, Eneko Larumbe-Zabala
3. Whey protein hydrolysate supplementation accelerates recovery from exercise-induced muscle damage in females – Meghan A Brown, Emma J Stevenson, Glyn Howatson

4. Effects of high-protein vs. high- fat snacks on appetite control, satiety, and eating initiation in healthy women – Laura C Ortinau,Heather A Hoertel,Steve M Douglas, and Heather J Leidy

beste eiwitshake zonder suiker

Bekijk dit product bij:

bodyandfit.com
bol.com

Bekijk dit product bij:

xxlnutrition.com
bol.com

Hoi, mijn naam is Jelle en ik ben de oprichter van FitAddicted. Je ontdekt hier wekelijks tips, inspiratie, recepten en informatieve artikelen over onder meer sport, voeding en beter slapen die je hopelijk inspireren om positieve levensstijl veranderingen te maken. Wil je meer over me weten of over de website? Bekijk dan de “Over mij” pagina.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *