eiwitshake zonder suiker

De 3 beste eiwitshake zonder suiker

Jelle

Op zoek naar een goede eiwitshake zonder suiker? Eiwitshakes zijn populaire supplementen voor mensen die graag willen afvallen, spieren willen opbouwen en hun sportprestaties willen verbeteren. Er zijn dan ook verschillende soorten eiwitshakes op de markt verkrijgbaar waardoor je al snel afvraagt welke eiwitshake zonder suiker nu het beste is.

Om je op weg te helpen ontdek je in dit artikel de top 3 eiwitshakes zonder suiker, belangrijke informatie over eiwitshakes en waar je op moet letten bij het kiezen van een eiwitshake.

Beste eiwitshake zonder suiker

Veel eiwitshakes die je in de winkel kunt kopen bevatten vaak ingrediënten die niet altijd goed voor je gezondheid zijn. Voor het samenstellen van de top 3 eiwitshakes zonder suiker is er gekeken naar het soort eiwit (whey-eiwit), kwaliteit van het product, prijs, ingrediënten en de ervaringen van andere gebruikers. 

Er is gekozen voor wei-eiwitten omdat deze snel door je lichaam wordt opgenomen en omdat het alle negen essentiële aminozuren bevat die je lichaam zelf niet kan aanmaken. Daarnaast bevorderen whey-eiwit supplementen gewichtsverlies, spiergroei, ervaar je minder honger en stimuleert het spierherstel. 

Hopelijk helpt de lijst je om een goede keuze te maken.

1. Whey Perfection Specials Serie – Body & Fit

Beste eiwitshake zonder suiker - Whey Perfection Specials Serie

Whey Perfection Specials Serie van Body & Fit is één van de populairste eiwitshakes zonder suiker, kunstmatige smaakaroma’s, kleurstoffen en zoetstoffen. De shakes zijn gezoet met de natuurlijke zoetstof stevia extract en bevatten per shake 23 gram pure eiwitten. Whey Perfection Specials valt dan ook onder de categorie “beste eiwitshake zonder suiker”.

Benieuwd naar reviews van dit product? Klik en bekijk de ruim 1000 ervaringen van andere gebruikers >>

De voordelen van Whey Perfection

  • Snelle opname door je lichaam
  • Hoogwaardige eiwitten
  • Alleen gezoet met Stevia extract
  • Geen toegevoegde suikers
  • Geschikt voor vrouwen en mannen
  • 50% whey eiwit isolaat
  • Zeven diverse smaken

2. Dieet Pro

DieetPro valt onder beste eiwitshakes zonder suiker

Dieet Pro is geen onbekende als het gaat om eiwitshakes. Ze kennen een aantal belangrijke eigenschappen zoals volledig suikervrij, vetvrij en koolhydraatvrij. Daarbij bevatten ze ook slechts 79 calorieën, waarbij andere merken vaak op het dubbele zitten. Dieet Pro bevat naast de bekende whey eiwitten ook een langzaam verteerbaar eiwit namelijk caseine wat gedurende de dag het hongergevoel stilt.

Voordelen van Dieet Pro

  • Bevat groene thee extract dat de vetverbranding verhoogd
  • Helpt om de bloedsuikerspiegel in balans te houden
  • Bevat vitamine B2, B3, B5, B6 en B12
  • Verkrijgbaar in 10 diverse smaken
  • Bevat maar liefst20% whey en 80% caseine
  • Geschikt voor vrouwen en mannen

3. Whey Isolaat XP – Body & Fit

beste eiwitshake zonder suiker - Whey Isolaat XP van Body & Fitshop

Whey Isolaat XP van Body & Fit is geschikt voor sporters en mensen die een eiwitrijk of een koolhydraatarmarm dieet volgen. Het product bevat maar liefst 94% eiwitten, 0.4 gram koolhydraten en is tegelijkertijd suiker en vetvrij.

Benieuwd naar ervaringen over whey isolaat xp? Klik en bekijk dan de ruim 400 reviews van andere gebruikers >>

De voordelen van Whey Isolaat

  • Pure en hoogwaardige eiwitten
  • Geschikt voor sporters
  • Op natuurlijke wijze gefilterd
  • Suiker en vetvrij
  • Snel opneembaar door je lichaam
  • Vier diverse smaken…
  • …en naturel smaak

Koopgids: dit is wat je moet weten over eiwitshakes

Voordat je een eiwitshake zonder suiker koopt is het van belang dat je alle belangrijke aspecten van dit product goed kent. Om je hiermee te helpen ontdek je hieronder diverse antwoorden op de meest belangrijke vragen.

Wat is een eiwitshake?

Eiwitshakes worden gemaakt van eiwitpoeder. Je kunt deze mengen met water, melk of andere melksoorten zoals plantaardige melk. Eiwitshakes worden gezien als een aanvulling op voeding.

Eiwitsupplementen zijn onder te verdelen in verschillende groepen. Zo heb bijvoorbeeld whey-eiwit en caseïne eiwit. Wei is een bijproduct van melk dat vrijkomt bij het produceren van kaas. 

Het voordeel van wei is dat deze sneller door je lichaam wordt opgenomen waardoor het slimmer is om deze variant direct naar het sporten in te nemen.

Ook caseïne is afkomstig van melk, maar wordt in tegenstelling tot het wei minder snel opgenomen door je lichaam. Caseïne kun je dan ook beter voor het slapen innemen waardoor je lichaam de gehele nacht een toevoer heeft van eiwitten. 

Tegenwoordig is het ook mogelijk om te kiezen voor een plantaardige eiwitshake. Deze worden gemaakt van soja, zonnebloemzaad, pompoenzaad of erwten en zijn daardoor uitermate geschikt voor veganisten of mensen die lactose intolerant zijn.

Is een eiwitshake gezond?

Het nemen van een eiwitshake als aanvulling op gezonde voeding kan helpen bij mensen die intensief trainen en spiermassa willen opbouwen. Het is dan ook een makkelijke manier om extra eiwitten binnen te krijgen.

Over het algemeen gezien is het drinken van een shake dan ook gezond en zijn er geen vervelende bijwerkingen bekend. Wel kan het voorkomen dat je niet goed tegen melk kunt.

In dat geval kunnen er bijwerkingen optreden zoals winderigheid, een opgeblazen gevoel en misselijkheid.

Kun je dus niet tegen tegen melkproducten kies dan voor een plantaardige eiwitshake.

Is een eiwitshake goed voor afvallen?

Eiwitshakes zijn goed te gebruiken voor wanneer je wilt afvallen. Eiwitten geven namelijk een langer gevoel van verzadiging dan koolhydraten of vetten. Door meer eiwitten binnen te krijgen door een eiwitshake te drinken zal er dus voor zorgen dat je minder snel honger krijgt.

Wetenschappelijke studies hebben zelfs laten zien dat een eiwitrijk dieet zowel bij vrouwen en mannen leidde tot een verlies van vetmassa.

Wanneer eiwitshake nemen?

Het algemene advies is om 30 tot maximaal 60 minuten voor je training een eiwitshake te nemen wanneer je weinig eiwitten hebt. Heb je voor de training al genoeg eiwitten binnen gekregen dan is het slimmer om binnen 60 minuten na je training een eiwitshake te nemen (bron).

Tijdens je training een shake drinken heeft niet veel zin. Het aanvullen en van koolhydraten en genoeg drinken is op dat moment veel belangrijker.

Is afvallen je doel dan kan het maken van een shake met groen fruit en eiwitpoeder je eetlust gedurende dag verminderen (bron).   

Hoe vaak mag je een eiwitshake drinken?

Er is geen regel die aangeeft hoe vaak je een eiwitshake mag drinken. Maar voordat je een shake drinkt is het wel verstandig dat je weet hoeveel shakes je per dag mag hebben.

De hoeveelheid hangt onder meer af van je doelen, frequentie en intensiteit van je trainingen. Om daarachter te komen is het het slimst om de totale eiwitbehoefte per dag uit te rekenen.

Zo hebben gezonde mensen ongeveer 0.8 gram eiwit per kg lichaamsgewicht nodig. Mensen die aan hardlopen, fietsen, tennis of aan voetbal doen hebben meestal genoeg aan 1.3 gram per kg lichaamsgewicht. 

Mensen die powerliften, bodybuilden of professionele atleten hebben tot ongeveer 1.8 gram per kg lichaamsgewicht nodig. Dankzij de volgende formule kun je heel eenvoudig de hoeveelheid eiwitten per dag bepalen (uit voeding evenals shakes).

Stel je weegt 64 kilo en je traint ongeveer 4 dagen per week dan kun je het gewicht vermenigvuldigen met 1.3. De formule wordt dan zo:

64 kg x 1.3 gram / kg = 82,3 gram eiwitten per dag. 

Maar let op: een supplement is géén vervanging van gezond voedsel. Lees daarom dan ook voor gebruik de informatie op de verpakking.

Waar moet je op letten bij je aankoop?

Bij het kopen van een goede eiwitshake zonder suiker is het verstandig om rekening te houden met enkele belangrijke punten. Om een eiwitshake te vinden die het beste bij je past en ook nog eens suikervrij is is het belangrijk dat je de volgende punten meeneemt in je overweging

Smaak

Eiwitshakes zijn verkrijgbaar in diverse smaken. Vaak worden eiwitshakes een smaakje, kleurstoffen en natuurlijk zoetstoffen eraan toegevoegd. 

Het is dan ook aan te raden om te kiezen voor een shake waaraan geen kunstmatige smaakaroma’s, kleurstoffen of zoetstoffen zijn toegevoegd. 

Allergieën

Wei evenals caseïne  is een zuivelproduct. Mensen die allergisch zijn voor melk of zelfs lactose intolerant zijn moeten deze eiwitten mijden. Kies dan voor een plantaardig alternatief.

Tot slot

Zoals je hebt gelezen gebruiken mensen eiwitshakes zonder suiker voor verschillende redenen, waaronder spiergroei, het verbeteren van sportprestaties en om succesvol af te vallen. 

De eerder genoemde top 3 supplementen bieden een geconcentreerde bron van eiwitten in een veelzijdig en makkelijk te gebruiken poeder.

Heb je nog vragen over dit artikel of ken je nog een aantal andere shakes zonder suiker die nog niet op de lijst staan, laat het me dan weten door onderaan het artikel een reactie achter te laten.

Meer bronnen die voor dit artikel zijn gebruikt

1. Whey Protein but Not Soy Protein Supplementation Alters Body Weight and Composition in Free-Living Overweight and Obese Adults – David J. Baer, Kim S. Stote, David R. Paul, G. Keith Harris, William V. Rumpler, and Beverly A. Clevidence
2. Effects of Whey Protein Alone or as Part of a Multi-ingredient Formulation on Strength, Fat-Free Mass, or Lean Body Mass in Resistance-Trained Individuals: A Meta-analysis – Fernando Naclerio 1, Eneko Larumbe-Zabala
3. Whey protein hydrolysate supplementation accelerates recovery from exercise-induced muscle damage in females – Meghan A Brown, Emma J Stevenson, Glyn Howatson

beste eiwitshake zonder suiker
Jelle

Hoi, mijn naam is Jelle en ik ben de oprichter van FitAddicted. Je ontdekt hier wekelijks tips, inspiratie, recepten en informatieve artikelen over onder meer sport, voeding en beter slapen die je hopelijk inspireren om positieve levensstijl veranderingen te maken. Wil je meer over me weten of over de website? Bekijk dan de “Over mij” pagina.

Andere bezoekers bekeken ook

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *