Perfect Slapen in 7 Stappen Review

De manier om slapeloosheid de baas te zijn?

Gemiddelde leestijd: 10 minuten
FitAddicted.nl - Jelle

In Nederland en België is slapeloosheid een groeiend probleem wat veel te weinig aandacht krijgt. Om mensen met slaapproblemen te helpen heeft William van der Klaauw (slaapwijzer.nl) het boek Perfect Slapen in 7 Stappen geschreven. Inmiddels is het boek dan ook een ware bestseller.

Maar is het Perfect Slapen in 7 Stappen boek echt zo goed en ga je er na het lezen en het toepassen van de informatie er beter door slapen?

In deze Perfect Slapen in 7 Stappen review ontdek je wie William van der Klaauw is, bekijken we samen wat het boek je heeft te bieden en vertel ik je mijn persoonlijk ervaringen met het boek.

Wie is William van der Klaauw?

William van der Klaauw

William van der Klaauw is niet alleen de auteur van het boek Perfect Slapen in 7 Stappen, maar is ook nog eens een slaap en een ervaringsdeskundige.

Daarnaast is William bekend van zijn website slaapwijzer.nl waarop hij wekelijks interessante artikelen plaatst die op wetenschap gebaseerd zijn en slaapproblemen verhelpen.

Bij het schrijven van reviews ben ik altijd erg benieuwd of het product of dienst door een echt bedrijf geleverd word. Dit omdat William garanties geeft vind ik het belangrijk dat ik William snel en gemakkelijk kan bereiken.

Gelukkig heeft William zijn KvK nummer en zijn BTW nummer duidelijk op de website staan evenals een telefoonnummer, e-mailadres en adresgegevens. Dit wekt bij mij dan ook vertrouwen op.

TIP: Wil je EINDELIJK weer een heerlijk slapen en de volgende dag uitgerust wakker worden? Maak dan gebruik van Perfect Slapen in 7 Stappen via de volgende speciale kortingspagina. Je betaalt hier minder dan de normale aankooppagina, waardoor je goedkoper uit bent.

Wat heeft het Perfect Slapen in 7 Stappen boek je te bieden?

Perfect Slapen in 7 Stappen bestaat uit 143 pagina’s en is beschikbaar als hardcover boek en als digitale variant (PDF) die op elk apparaat te openen is.

Behalve dat het boek mooi is vorm gegeven heeft het ook een duidelijke samenstellen, waardoor er een handig overzicht ontstaat van alle aanwezige informatie en tips.

Dit zie je dan ook terug wanneer je het boek opent. Je ziet namelijk direct de inhoudsopgave en een sterke inleiding.

Wetenschappelijk onderbouwd en toepasbaar

In deze inleiding geeft William aan dat je dankzij het boek verschillende handvatten uitgereikt krijgt om terug te gaan naar de basis. Op deze manier stel je niet alleen je lichaam opnieuw in zoals het van nature hoort te werken. Maar ontdek je ook hoe je het vertrouwen terugwint in je natuurlijke vermogen om te slapen.

Want wij mensen zijn namelijk allemaal ‘geboren slapers’.

Het doel van het handboek is dan ook om met heldere, toepasbare en onderbouwde adviezen het verschil te maken. Zo heeft William niet alleen gekeken naar wat de wetenschap vertelt, maar heeft hij ook gelet op wat er in de praktijk werkt en toepasbaar is.

Dit alles heeft hij dan ook uitgewerkt in 7 concrete acties die je direct kunt uitvoeren.

Stap 1: vertrouwen herstellen

In de 1e stap leer je onbewuste sabotage te stoppen en het vertrouwen in jezelf te herstellen. Want wist je dat wat er in je hoofd afspeelt voor een groot gedeelte bepaald hoe je slaapt?

Emoties zoals angst om niet te slapen, spanningen en stress zorgen ervoor dat je wakker ligt.

Door te leren hoe jij die saboterende gedachtes en angst kunt herkennen en voorkomen ontstaat er langzaam weer een positieve houding ten opzichte van je slaap. Dit doe je onder andere door kritisch naar je eigen te kijken

Want op welke manier heb jij je monster laten groeien waardoor je slecht slaapt?

Door eerst eerlijk in de spiegel te kijken kun je de volgende stap zetten, waardoor slapen simpelweg weer leuk wordt.

Stap 2: je biologische klok opnieuw instellen en zorgen structuur

Perfect Slapen in 7 stappen

Goed slapen heeft alles te maken met structuur. Want wat je overdag doet bepaalt voor en groot deel hoe goed je ’s avonds slaapt. Dit heeft namelijk allemaal te maken met  ‘instelling” van je biologische klok.

In de deze 2e stap ontdek je dan ook hoe jij je persoonlijke en ideale slaapritme vind aan de hand van 3 eenvoudige regels:

  1. De tijd wanneer je opstaat
  2. De tijd dat je naar bed toe gaat
  3. De juiste tijd wanneer je wakker wordt

Stap 3: optimaal gebruik maken van licht en duisternis

Je staat er misschien niet bij stil, maar wist je dat licht en duisternis een grote invloed hebben op je slaapkwaliteit? Door te weinig of juist teveel licht op het verkeerde moment raakt je biologische klok helemaal in de war. Met als resultaat dat je overdag moe en futloos bent, terwijl je in de avond klaar wakker bent.

In de 3e stap van het handboek ontdek je dan ook op welke manieren je het beste gebruik maakt van licht en duisternis en waarom het hormoon melatonine zo belangrijk voor je is.

Stap 4: kies voor een slaapwekkende levensstijl

Veel mensen met slaapproblemen zoeken naar een specifiek wondermiddel om hun problemen op te lossen. Maar wanneer je levensstijl niet goed is helpt er géén enkel middel.

Wist je bijvoorbeeld dat verkeerde voedingskeuzes 1 van de oorzaken zijn waarom je slecht slaapt?

Dat is dan ook de reden waarom stap 4 zo belangrijk voor je is. In dit hoofdstuk vertelt William hoe je met een gezonde levensstijl een sterke basis legt waardoor je beter slaapt.

Stap 5: ontwikkel de slaaproutine die voor jou werkt

Door elke avond een vast patroon te doorlopen kom je sneller tot rust, laat je spanningen los en bereid je je lichaam voor om te slapen.

In dit hoofdstuk ontdek je dan ook hoe je afrekent met je zorgen, welke kleine “welterusten snacks” je mag eten, hoe je sneller in slaapt valt door slim te douchen en ontdek je ook nog eens waarom het mineraal magnesium zo goed voor je is.

Stap 6: in slaap vallen zonder angst

In de 6e stap geeft het Perfect Slapen in 7 Stappen boek je een 6tal onmisbare adviezen om je hersenen tot rust te brengen. Een goed voorbeeld hiervan is de juiste temperatuur van je lichaam en de slaapkamer. Zo heeft je lichaam een lage lichaamstemperatuur zodat je snel in slaap valt.

Uit onderzoek blijkt dan ook dat mensen met een hoge lichaamstemperatuur niet alleen moeilijker in slaap vallen, maar ook midden in nacht vaak wakker worden.

Daarnaast geeft William in stap 6 nog meer onmisbare adviezen zodat je het plezier in het heerlijk wegdommelen terug vind.

Stap 7: slim wakker worden

perfect slapen in 7 stappen stap 7

Ken je de gezegde “De ochtendstond heeft goud in de mond”? Voor veel mensen en misschien ook voor jou is het wakker worden en de periode die daarna komt een hindernis.

Maar toch, stel je eens voor hoe het beginnen ervoor zorgt dat je meer energie ervaart en ’s avonds gemakkelijk in slaap valt. Dat moet toch prachtig klinken?

In de laatste stap ontdek je dan ook hoe je gemakkelijk opstaat, hoe je veel gemaakte valkuilen voorkomt en hoe je na het wakker worden een krachtige basis legt voor de komende nacht.

Gratis bonussen

Wanneer je het Perfect Slapen in 7 Stappen boek koopt krijg je toegang tot 6 gratis bonussen die bestaan uit:

  1. 1 Jaar lang persoonlijke ondersteuning
    Heb je vragen over het handboek of over jouw persoonlijke situatie? Dan beantwoord William ze persoonlijk.
  2. Online cursus dieper slapen
    Een 8 dagen digitale cursus met als doel zoveel mogelijk slaaptijd in slaapfase 3, 4 en REM slaap door te brengen.
  3. Kalmeer je gedachte
    10 Beproefde technieken om tot rust te komen en daardoor sneller in slaap te vallen.
  4. Welterusten snacks receptenboek
    5 Gezonde, caloriearme recepten die een “slaapversterkende” werking hebben.
  5. Supplementen gids
    De top 5 slaapsupplementen die een bijdrage leveren aan een goede slaap.
  6. Crystal Water relax muziek
    30 Minuten relax muziek

Voorbeeldpagina’s uit de Perfect Slapen in 7 Stappen PDF

Hieronder vind je een 2tal pagina’s uit de Perfect Slapen in 7 Stappen PDF boek.


Perfect Slapen in 7 Stappen PDF


Wat zeggen andere over het Perfect Slapen in 7 Stappen boek?

Voordat ik verder ga met de Perfect Slapen in 7 Stappen Review plaats ik hieronder eerst nog een aantal afzonderlijke en eerlijke reviews van andere.

“Bij deze wil ik je laten weten dat ik zeer tevreden ben met perfect slapen in 7 stappen. Via jouw website ben ik hiermee in aanraking gekomen en gebruik het nu ruim een maand. Slapen gaat stukken beter en ook zit ik lekkerder in mijn vel. Ik sport veel en nooit kwamen mijn spieren echt tot rust. Nu is dit wel het geval en dat zie je ook. Kijk uit naar verdere verbeteringen!”

Fenna

“Het is een hele grote verandering dat ik heb doorgemaakt sinds ik dit programma gebruik. Ik slaap sneller, vaster en word uitgerust wakker. De stappen en tips helpen echt en dat vond ik in begin best spannend. Heb namelijk best veel geprobeerd ook pillen en dat mocht allemaal niet baten.”

Glenn

“Ik heb er ook veel baat bij! Eindelijk slaap ik snel en word ik in de nacht niet meer wakker. Overdag voel ik me veel beter en heb minder last van stress. Ben er blij mee!.”

M. Widdershoven

“Ik dacht dat ik een hopeloos geval was, maar dit bleek tot mijn verbazing mee te vallen. Ik ben eigenlijk direct beter gaan slapen na het lezen van dit boek. In de avond word ik op een prettige manier ‘overvallen’ door slaperigheid. De angst “dat het weer niet lukt” is weg. Eigenlijk is alles weer zoals het hoort. Een aanrader en een lifesaver!”

Annelieke Gerritsen

Het Perfect Slapen in 7 Stappen Review

Nu je weet wat je allemaal bij het boek krijgt wil ik graag met jou mijn eigen ervaringen met het boek delen. Maar voordat ik dat doe vertel ik je eerst nog even wat er allemaal gebeurd wanneer je het handboek aanschaft.

Wat gebeurd er na de betaling?

Wanneer je iets online koopt wil je natuurlijk weten wanneer je het product kan verwachten. Dit geldt natuurlijk ook voor dit handboek.

Na betaling ontvang je 2 e-mailtjes. De 1e e-mail bevat een persoonlijk dankwoord van William en de factuur. De 2e e-mail bevat je inloggegevens zodat je via de speciale ledenwebsite het Perfect Slapen in 7 Stappen PDF boek en de gratis bonussen kunt downloaden.

De volgende werkdag ontvang je het handboek in de brievenbus. Je hoeft hier niet thuis voor te blijven. Het handboek past perfect door je brievenbus.

Mijn persoonlijke ervaringen met dit handboek

Ik ben een persoon die in het verleden vaak nog in de avond laat nog wat werk wilde doen voor de volgende dag. Hierdoor nam ik vaak onbewust het werk mee naar bed, sliep ik onrustig en werd ik vaak midden in de nacht wakker.

Hierdoor was ik de volgende dag niet uitgerust, minder scherp, zag ik er slaperig uit enzovoort. En dit merkte mijn omgeving dan ook, zo was ik op momenten geïrriteerd, moe en niet productief.

Misschien is dit bij jou ook herkenbaar?

Dit was dan ook het moment dat ik opzoek ben gegaan naar een oplossing en kwam ik uit bij dit handboek.

De handige checklist

Toen ik net aan de slag ging met het handboek kwam ik dankzij het boek vooral de eerste dagen mezelf tegen. Dankzij de checklist kon ik de negatieve gedachtes en het saboterende gedrag beschrijven. Ik ontdekte dan ook dat het praten met andere over mijn slaapproblemen het gedrag juist versterkt. En daardoor de slaapproblemen een deel worden van jezelf.

Dankzij het boek heb ik dan ook geleerd om niet meer negatief over mijn nachtrust te praten, maar juist positief. Dit was even wennen, maar na een tijdje merkte ik dat het mij weer vertrouwen gaf en ik ervoer dan ook meer positieve energie. 

Je slaapkamer

Een ander punt wat ik heb geleerd uit het Perfect Slapen in 7 stappen boek is het versterken van de relatie die je met je slaapkamer hebt door 2 simpele regels:

  1. Gebruik het bed alleen om te slapen
  2. Ga uit bed als je niet kan slapen

Ze klinken misschien vreemd, maar wanneer je dat niet doet associeer je de slaapkamer met negatieve gevoelens, frustraties, spanningen enzovoort. En laten die juist ervoor zorgen dat je niet in slaap valt.

Mijn conclusie over het Perfect Slapen in 7 stappen handboek

Perfect Slapen in 7 Stappen

Na 2 maanden maak ik – vaak onbewust – nog steeds gebruik van de tips en de adviezen van William. En ik slaap dan ook echt heerlijk. Ik voel me de volgende dag dan ook goed uitgerust, ik ben scherper en alerter, ik voel me gelukkiger en ik zie er frisser / gezonder uit.

Mijn conclusie is dan ook dat de perfect slapen in 7 stappen boek alle elementen bevat om weer terug te gaan naar de basis zodat je weer heerlijk en goed slaapt. Het handboek geeft je nieuwe inzichten om op een vrij simpele manier de kwaliteit van je slaap flink te verbeteren. Hierdoor ervaar je al binnen enkele dagen de volgende voordelen:

  • Je bent vrolijker
  • Je hebt meer energie
  • Je bent gelukkiger
  • Je zit beter in je vel

Perfect Slapen in 7 Stappen kopen

Door het lezen van de review heb je vast gemerkt dat ik erg tevreden ben over het perfect slapen in 7 stappen boek. De stappen die William uitlegt zijn duidelijk, concreet en eenvoudig te volgen.

Heb je last van slapeloosheid, word je vaak midden in de nacht wakker, voel je jezelf overdag moe en lusteloos en ben je bereid om de verantwoordelijkheid te nemen over je slaap, zodat je eindelijk eens goed doorslaapt en uitgerust wakker word?

Dan is het Perfect Slapen in 7 Stappen boek voor jou bedoeld.

Ik durf dan ook te beweren dat als je gebruik maakt van de hierboven genoemde 7 stappen en je past alle genoemde informatie toe, dat je net zoals ik al binnen een aantal dagen al beter slaapt.

Iedereen is namelijk een geboren slaper. Ook jij, maar dan moet je wel eerst terug naar de basis.

Wil je het Perfect Slapen in 7 Stappen handboek kopen? Maak dan gebruik van de onderstaande rode knop. Je krijgt dan toegang tot de digitale variant (PDF), de hardcover boek en alle bijhorende extra’s voor €37,00.

Wat ook fijn is dat je een 90 dagen niet goed geld terug garantie hebt. Dit houdt in dat als je niet tevreden bent over het handboek je binnen 90 dagen je geld kan terug vragen. Zo loop je dan ook geen enkel risico op een miskoop.

Heb je vragen over het Perfect Slapen in 7 Stappen review? Laat het dan hieronder door middel van een reactie weten.

Wil je eindelijk ook weer eens goed slapen, zonder dat je de hele nacht wakker ligt? Maak dan gebruik van het Perfect Slapen in 7 Stappen handboek. Krijg toegang tot dit handboek door middel van de knop hieronder.

Ja, ik wil ook beter slapen!



Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Misschien vind je dit interessant?

Meer artikelen

Klik op 1 van de categorieën en lees over verschillende interessante artikelen.