Perfect Slapen in 7 Stappen Review

De manier om slapeloosheid de baas te zijn?

FitAddicted.nl - Jelle Damen

In Nederland en België is slapeloosheid een groeiend probleem wat veel te weinig aandacht krijgt. Om mensen met slaapproblemen te helpen heeft William van der Klaauw van slaapwijzer.nl het boek Perfect Slapen in 7 Stappen geschreven. Inmiddels is het boek een ware bestseller.

Maar is het Perfect Slapen in 7 Stappen boek nu echt zo goed en slaap je na het lezen en het toepassen de informatie echt beter?

In deze perfect slapen in 7 stappen review kom je meer te weten over William van der Klaauw, bekijken we samen wat het boek je heeft te bieden en vertel ik je mijn persoonlijke ervaringen met het boek.

Wie is William van der Klaauw?

William van der Klaauw

William van der Klaauw is de schrijver van het boek Perfect Slapen in 7 Stappen en is hij een slaap en ervaringsdeskundige.

Maar William is vooral bekent van zijn website slaappijzer.nl waarop hij wekelijks interessante artikelen plaatst die op wetenschap zijn gebaseerd en helpen bij een tal van slaapproblemen.

Bij het schrijven van reviews over een product of dienst vind ik het belangrijk of de aanbieder te vertrouwen is en dat ik de juiste persoon snel en makkelijk kan bereiken. Op internet kon ik geen negatieve punten vinden over William. Wel kwam ik positieve reacties tegen van mensen die het boek hebben gebruikt.

Ook zakelijk gezien lijkt William in orde. Zijn bedrijf is netjes ingeschreven bij de Kamer van Koophandel en staat zijn BTW nummer, evenals een telefoonnummer, e-mailadres en adresgegevens op de website. Dit wekt bij mij dan ook vertrouwen op.

Wat heeft het Perfect Slapen in 7 Stappen boek je te bieden?

Perfect Slapen in 7 Stappen bestaat uit 143 pagina’s en is beschikbaar als hardcover boek en als digitale variant (PDF) die op elk apparaat te openen is.

Behalve dat het boek mooi is vorm gegeven heeft het ook een duidelijke samenstellen, waardoor er een handig overzicht ontstaat van alle aanwezige informatie en tips.

Dit zie je dan ook terug wanneer je het boek opent. Je ziet namelijk direct de inhoudsopgave en een sterke inleiding.

Wetenschappelijk onderbouwd en toepasbaar

In deze inleiding geeft William aan dat je dankzij het boek verschillende handvatten uitgereikt krijgt om terug te gaan naar de basis. Je stelt niet alleen je lichaam opnieuw in zoals het van nature hoort te werken. Maar ontdek je ook hoe je het vertrouwen terugwint in je natuurlijke vermogen om te slapen.

Want wij mensen zijn namelijk allemaal ‘geboren slapers’.

Het doel van het handboek is dan ook om met heldere, toepasbare en onderbouwde adviezen het verschil te maken. Zo heeft William niet alleen gekeken naar wat de wetenschap vertelt, maar heeft hij ook gekeken wat er in de praktijk werkt en toepasbaar is.

Dit alles heeft William dan ook uitgewerkt in 7 direct uitvoerbare en duidelijke acties.

Stap 1: vertrouwen herstellen

In de 1e stap leer je onbewuste sabotage te stoppen en het vertrouwen in jezelf te herstellen. Want wist je dat wat er in je hoofd afspeelt voor een groot gedeelte bepaald hoe je slaapt?

Emoties zoals angst om niet te slapen, spanningen en stress zorgen ervoor dat je wakker ligt. Door deze te leren herkennen en te voorkomen ontstaat er langzaam weer een positieve houding ten opzichte van je slaap.

Want op welke manier heb jij je monster laten groeien waardoor je slecht slaapt?

Door eerst eerlijk in de spiegel te kijken is het mogelijk om de volgende stap te zetten, waardoor slapen simpelweg weer leuk wordt

Stap 2: je biologische klok opnieuw instellen en zorgen structuur

Perfect Slapen in 7 stappen

Goed slapen heeft alles te maken met structuur. Want wat je overdag doet bepaalt voor en groot deel hoe goed je ’s avonds slaapt. Dit heeft namelijk allemaal te maken met  ‘instelling” van je biologische klok.

In de deze 2e stap kom je dan ook meer te weten hoe jij je persoonlijke en ideale slaapritme vind aan de hand van 3 eenvoudige regels:

  1. De tijd wanneer je opstaat
  2. De tijd dat je naar bed toe gaat
  3. De juiste tijd wanneer je wakker wordt

Stap 3: zo goed mogelijk gebruik maken van licht en duisternis

Veel mensen staan er niet bij stil, maar wist je dat licht en duisternis een grote invloed hebben op je slaapkwaliteit? Door te weinig of juist teveel licht op het verkeerde moment raakt je biologische klok helemaal in de war. Zodat je overdag moe en futloos bent, terwijl je in de avond klaar wakker bent.

In de 3e stap van het handboek ontdek je dan ook op welke manieren je het beste gebruik maakt van licht en duisternis en waarom het hormoon melatonine zo belangrijk voor je is.

Stap 4: kies voor een slaapwekkende levensstijl

Veel mensen met slaapproblemen zoeken naar een specifiek wondermiddel om hun problemen op te lossen. Maar wist je dat bijvoorbeeld een verkeerde voedingskeuze 1 van de oorzaken is waarom je slecht slaapt?

Dat is dan ook de reden waarom stap 4 zo belangrijk voor je is. In dit hoofdstuk vertelt William hoe je met een gezonde levensstijl een sterke basis legt waardoor je beter slaapt.

Stap 5: ontwikkel de slaaproutine die voor je werkt

Door elke avond een vast patroon te doorlopen kom je sneller tot rust, laat je spanningen los en bereid je je lichaam voor om te slapen.

In dit hoofdstuk kom je meer te weten hoe je afrekent met je zorgen, welke kleine “welterusten snacks” je mag eten, hoe je sneller in slaapt valt door slim te douchen en ontdek je ook nog eens waarom het mineraal magnesium zo goed voor je is.

Stap 6: in slaap vallen zonder angst

In de 6e stap geeft het Perfect Slapen in 7 Stappen boek je een 6tal onmisbare adviezen om je hersenen tot rust te brengen. Een goed voorbeeld hiervan is de juiste temperatuur van je lichaam en de slaapkamer. Een lagere lichaamstemperatuur zorgt ervoor dat je sneller in slaap valt.

Uit onderzoek blijkt dan ook dat mensen met een hoge lichaamstemperatuur niet alleen moeilijker in slaap vallen, maar ook midden in nacht vaak wakker worden.

Daarnaast geeft William in stap 6 nog meer onmisbare adviezen zodat je het plezier in het heerlijk wegdommelen terug vind.

Stap 7: slim wakker worden

perfect slapen in 7 stappen stap 7

Ken je de gezegde “De ochtendstond heeft goud in de mond”? Voor veel mensen is het wakker worden en de periode die daarna komt een hindernis.

Maar toch, stel je eens voor hoe het beginnen ervoor zorgt dat je meer energie ervaart en ’s avonds gemakkelijk in slaap valt. Dat moet toch prachtig klinken?

In de laatste stap vertelt William je dan ook hoe je gemakkelijk opstaat, hoe je veel gemaakte valkuilen voorkomt en hoe je na het wakker worden een krachtige basis legt voor de komende nacht.

6 Gratis bonussen

Wanneer je het Perfect Slapen in 7 Stappen boek koopt krijg je toegang tot 6 gratis bonussen die bestaan uit:

  1. 1 Jaar lang persoonlijke ondersteuning
    Heb je vragen over het handboek of over jouw persoonlijke situatie? Dan beantwoord William ze persoonlijk
  2. Online cursus dieper slapen
    Een 8 dagen digitale cursus met als doel om zoveel mogelijk slaaptijd in slaapfase 3, 4 en REM slaap door te brengen
  3. Kalmeer je gedachte
    10 Beproefde technieken om tot rust te komen, waardoor je sneller in slaap valt
  4. Welterusten snacks receptenboek
    5 Gezonde, caloriearme recepten die een “slaapversterkende” werking hebben
  5. Supplementen gids
    De top 5 slaapsupplementen die een bijdrage leveren aan een goede slaap
  6. Crystal Water relax muziek
    30 Minuten relax muziek

Voorbeeldpagina’s uit de Perfect Slapen in 7 Stappen PDF

Hieronder vind je een 2 tal pagina’s uit de Perfect Slapen in 7 Stappen PDF

Perfect Slapen in 7 Stappen PDF
Perfect Slapen in 7 Stappen PDF

Wat zeggen andere over het Perfect Slapen in 7 Stappen boek?

Voordat ik verder ga met de Perfect Slapen in 7 Stappen Review plaats ik hieronder eerst nog een aantal afzonderlijke reviews van andere.

“Bij deze wil ik je laten weten dat ik zeer tevreden ben met perfect slapen in 7 stappen. Via jouw website ben ik hiermee in aanraking gekomen en gebruik het nu ruim een maand. Slapen gaat stukken beter en ook zit ik lekkerder in mijn vel. Ik sport veel en nooit kwamen mijn spieren echt tot rust. Nu is dit wel het geval en dat zie je ook. Kijk uit naar verdere verbeteringen!”

Fenna

“Het is een hele grote verandering dat ik heb doorgemaakt sinds ik dit programma gebruik. Ik slaap sneller, vaster en word uitgerust wakker. De stappen en tips helpen echt en dat vond ik in begin best spannend. Heb namelijk best veel geprobeerd ook pillen en dat mocht allemaal niet baten.”

Glenn

“Ik heb er ook veel baat bij! Eindelijk slaap ik snel en word ik in de nacht niet meer wakker. Overdag voel ik me veel beter en heb minder last van stress. Ben er blij mee!.”

M. Widdershoven

“Ik dacht dat ik een hopeloos geval was, maar dit bleek tot mijn verbazing mee te vallen. Ik ben eigenlijk direct beter gaan slapen na het lezen van dit boek. In de avond word ik op een prettige manier ‘overvallen’ door slaperigheid. De angst “dat het weer niet lukt” is weg. Eigenlijk is alles weer zoals het hoort. Een aanrader en een lifesaver!”

Annelieke Gerritsen

De Perfect Slapen in 7 Stappen Review

Nu je weet wat het boek inhoud en wat je er allemaal erbij krijgt is het tijd geworden dat ik me eigen ervaringen met het boek deel. Maar voordat ik dat doe vertel ik je eerst nog wat allemaal gebeurd wanneer je het handboek aanschaft.

Wat gebeurt er na de betaling?

Wanneer je product online koop is het natuurlijk handig dat je weet wanneer je het product mag verwachten. Dit geldt natuurlijk ook voor dit handboek.

Na betaling ontvang je 2 e-mailtjes. De 1e e-mail bevat een persoonlijk dankwoord van William. De 2e e-mail bevat je inloggegevens waarmee toegang krijgt tot de 8 bonussen en de digitale versie van het Perfect Slapen in 7 Stappen boek.

De volgende werkdag ontvang je de het handboek in je brievenbus. Thuisblijven is niet nodig, het handboek past perfect door je brievenbus.

Mijn Perfect Slapen in 7 Stappen ervaringen

Ik ben een persoon die in het verleden in de avond vaak nog wat werk deed. Hierdoor nam ik onbewust het werk mee naar bed, sliep ik onrustig en werd ik vaak midden in de nacht wakker.

Ik was de dag daarna niet uitgerust, minder scherp en zag ik er slaperig uit. En dit merkte mijn omgeving ook, zo was ik op momenten geïrriteerd en verre van productief.

Herkenbaar?

Dat was dan ook het moment dat ik op zoek ben gegaan naar een oplossing en kwam ik uit bij dit handboek.

De handige checklist

Toen ik aan de slag ging met het boek kwam ik vooral de eerste dagen mezelf tegen. Dankzij de checklist beschreef ik mijn negatieve en saboterende gedachtes. Ik ontdekte dan ook dat het praten met andere over mijn slaapproblemen juist het gedrag versterkt. En dat daardoor de slaapproblemen een deel worden van jezelf.

Maar dankzij perfect slapen in 7 stappen boek heb ik dan ook geleerd om niet meer negatief te praten over mijn nachtrust, maar juist positief. Het was wennen, maar na een tijdje merkte ik dat het mij weer vertrouwen gaf en ik ervoer dan ook veel meer energie dan voorheen.

Je slaapkamer

Een ander belangrijk punt uit het boek is het versterken van de relatie met je slaapkamer door 2 hele simpele regels. De 1e regel is dat je het bed alleen gebruikt voor het slapen en de 2e regel is dat je uit bed moet gaan als je niet kunt slapen.

Ze klinken wellicht vreemd, maar wanneer je dat niet doet associeer je de slaapkamer met negatieve gevoelens, frustraties, spanningen enzovoort. En laten die er juist ervoor zorgen dat je niet in slaap valt.

Mijn conclusie over het Perfect Slapen in 7 stappen handboek

Perfect Slapen in 7 Stappen

Na 2 maanden maak ik – vaak onbewust – nog steeds gebruik van de tips en de adviezen uit het boek van William. Ik slaap heerlijk, ik voel me volgende dag uitgerust, ik ben scherper, ik voel me dan gelukkiger en zie er frisser uit.

Mijn conclusie is dan ook dat de perfect slapen in 7 stappen boek alle elementen bevat om weer terug te gaan naar de basis zodat je weer heerlijk en goed slaapt. Het handboek geeft je nieuwe inzichten om op eenvoudige manieren de kwaliteit van je slaap flink te verbeteren. Hierdoor ervaar je net zoals ik al binnen enkele dagen de volgende voordelen:

  • Vrolijker
  • Productiever
  • Uitgerust wakker
  • Beter in je vel

Pluspunten

  • Verbetert je slaapkwaliteit
  • Toegankelijk en makkelijk uit te voeren stappen
  • Geen snelle “Quick-Fix” methode, maar blijvend resultaat
  • Boek leest makkelijk weg
  • Doet wat het beloofd

Minpunten

  • Niet geschikt voor iedereen. Mensen die bijvoorbeeld medicijnen gebruiken die slaapproblemen veroorzaken hebben waarschijnlijk niks aan dit boek.

Perfect slapen in 7 stappen kopen met korting

Door het lezen van de review heb je vast gemerkt dat ik erg tevreden ben over het Perfect Slapen in 7 stappen boek. De stappen die William uitlegt zijn duidelijk, praktisch en eenvoudig te volgen.

Lukt het je niet om goed te slapen, word je vaak midden in de nacht wakker, voel je jezelf overdag moe en lusteloos en ben je bereid om de verantwoordelijkheid te nemen over je slaap, zodat je eindelijk eens goed doorslaapt en uitgerust wakker word?

Dan is het Perfect Slapen in 7 Stappen boek voor jou bedoeld.

Ik durf dan ook te beweren dat als je gebruik maakt van de hierboven genoemde 7 stappen en je past alle genoemde informatie toe, dat je net zoals ik al binnen een aantal dagen al beter slaapt.

Iedereen is namelijk een geboren slaper. Ook jij, maar dan moet je wel eerst terug naar de basis.

Het Perfect Slapen in 7 Stappen boek is niet in de winkel te koop. Maar als je gebruik maakt van de onderstaande rode kortingsknop krijg je direct toegang tot de digitale variant (PDF), de hardcover boek en alle bijhorende extra’s.

Wat ook fijn is, is dat William een 90 dagen niet goed geld terug garantie hanteert. Dit houdt in dat als je niet tevreden bent over het boek je binnen 90 dagen je geld kan terug vragen. Zo loop je dan geen risico op een miskoop.

Heb je vragen over het Perfect Slapen in 7 Stappen review? Laat het dan hieronder door middel van een reactie weten.

Perfect Slapen in 7 Stappen

Eindelijk weer goed slapen en de volgende uitgerust wakker worden? Maak dan gebruik van het Perfect Slapen in 7 Stappen handboek. Klik op de rode knop en krijg toegang tot het handboek.

Ja, ik wil ook beter slapen!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Andere bezoekers bekeken ook

Meer artikelen

Klik op 1 van de categorieën en ontdek meer interessante artikelen.