Perfect Slapen in 7 Stappen Review

De manier om slapeloosheid de baas te zijn?

Gemiddelde leestijd: 10 minuten

Slapeloosheid is een groeiend probleem in Nederland. Maar toch krijgt het probleem veel te weinig aandacht. Om deze reden heeft William van der Klaauw het boek Perfect Slapen in 7 Stappen geschreven. Inmiddels is het boek dan ook een ware bestseller.

Maar mijn vraag is of het Perfect Slapen in 7 Stappen boek nu echt zo goed is. En of je na het lezen en het toepassen van de informatie echt beter slaapt.

In deze Perfect Slapen in 7 stappen review vertel ik je meer over wie William van der Klaauw is, bekijken we samen wat het handboek te bieden heeft en vertel ik je mijn persoonlijke ervaringen met het boek.

Wie is William van der Klaauw?

William van der KlaauwWilliam van der Klaauw is niet alleen de auteur van het boek Perfect Slapen in 7 stappen. Ook is hij een slaap en een ervaringsdeskundige.

Maar William is vooral bekend van de website slaapwijzer.net. Op deze website plaats hij wekelijks interessante artikelen die gebaseerd zijn op wetenschap om slaapproblemen de baas te zijn.

Bij het schrijven van product reviews ben ik vooral benieuwd of het product of dienst word geleverd door een bedrijf. Dit omdat er garanties worden gegeven vind ik het belangrijk dat ik William gemakkelijk kan bereiken.

Gelukkig zijn de KvK nummer en het BTW nummer duidelijk ook de website te vinden. Ook vind je andere informatie, zoals het telefoonnummer waarop je William kan bereiken evenals het e-mailadres en de adresgegevens.

Dit wekt bij mij dan ook vertrouwen op.

Wat heeft het Perfect Slapen in 7 stappen je te bieden?

Het perfect slapen in 7 stappen handboek bestaat uit 143 pagina’s en is beschikbaar in 2 verschillende vormen. Zo krijg je een handige PDF die op elk apparaat te openen is en de hardcover boek.

Het boek zelf is niet alleen mooi vormgegevens. Maar het heeft ook duidelijke samenstelling. Hierdoor ontstaat er een handig overzicht van alle aanwezige informatie en tips.

Dit zie je dan ook terug wanneer je het boek opent. Je ziet namelijk direct de inhoudsopgave en een sterke inleiding.

Wetenschappelijk onderbouwd en toepasbaar

In de inleiding geeft William aan dat je dankzij het boek verschillende handvatten uitgereikt krijgt om terug te gaan naar de basis. Zo stel je niet alleen je lichaam opnieuw in zoals het van nature hoort te werken. Maar leer je ook het vertrouwen terug te winnen in je natuurlijke vermogen om te slapen.

Want wij mensen zijn namelijk allemaal ‘geboren slapers’.

Het doel van het handboek is dan ook om met heldere, toepasbare en onderbouwde adviezen het verschil te maken. Zo heeft William niet alleen gekeken naar wat de wetenschap vertelt. Maar heeft hij ook gelet op wat er in de praktijk werkt en toepasbaar is.

Dit alles is dan ook uitgewerkt in 7 stappen, waar ik je hieronder meer over vertel.

Stap 1: Herstel het vertrouwen

In de 1e stap leer je onbewuste sabotage te stoppen en het vertrouwen in je zelf te herstellen. Want wat er in je hoofd afspeelt, bepaalt namelijk voor een groot gedeelte hoe je slaapt.

Emoties zoals angst om niet te slapen, spanningen en stress zogen ervoor dat je wakker ligt.

Door te leren hoe jij die saboterende gedachtes en angst kan herkennen en voorkomen ontstaat er langzaam weer een positieve houding ten opzichte van slaap. Dit doe je onder andere door kritisch naar je eigen te kijken

Want op welke manier heb jij je monster laten groeien waardoor je slecht slaapt?

Door eerlijk in de spiegel te kijken kan je de volgende stap zetten, waardoor slapen simpelweg weer leuk wordt.

Stap 2: Zorg voor structuur en stel je biologische klok opnieuw in

Perfect Slapen in 7 stappen

Goed slapen heeft alles te maken met structuur. Want het gene wat je overdag doet bepaalt voor een groot deel hoe je goed je ’s avonds slaapt. Dit heeft allemaal te maken met de ‘instelling’ van je biologische klok.

In deze stap dan ook uitgelegd hoe jij je persoonlijke en ideale slaapritme vind aan de hand van 3 eenvoudige regels:

  1. Sta elke dag op de zelfde tijd op, ongeacht hoe lang je geslapen hebt
  2. Ga op de zelfde tijd naar bed, behalve als je niet moe bent
  3. Wordt op de juiste moment wakker

Stap 3: Maak optimaal gebruik van licht en duisternis

Misschien sta je er zelf niet bij stil. Maar wist je dat op het juiste manier gebruik maken van licht en duisternis een grote invloed heeft op je slaap kwaliteit?

Te weinig licht of juist teveel licht op het verkeerde moment schop je biologische klok helemaal in de war. Met als resultaat dat je overdag moe en futloos bent. Terwijl je in de avond klaar wakker bent.

In stap 3 wordt er uitgelegd hoe je optimaal gebruik maakt van licht en duisternis. Maar ontdek je ook waarom het hormoon melatonine zo belangrijk voor je is.

Stap 4: Kies voor een slaapwekkende levensstijl

Veel mensen met slaapproblemen zoeken naar een wondermiddel om hun slaapproblemen op te lossen. Maar wanneer je levensstijl niet goed is, helpt geen enkel middel.

Want wist je dat bijvoorbeeld dat verkeerde voedingskeuzes 1 van de oorzaken zijn waarom je slecht slaapt?

Dat is dan ook de reden dat stap 4 zo belangrijk is. In dit hoofdstuk vertelt William je hoe met een gezonde levensstijl een sterke basis legt, waardoor je beter slaapt.

Stap 5: Ontwikkel de slaaproutine die voor jou werkt

Door elke avond voordat je gaat slapen een vast patroon te doorlopen kom je sneller tot rust, laat je spanningen los en bereid je jezelf en je lichaam ervoor om te slapen.

In dit hoofdstuk ontdek je dan ook hoe je afrekent met je zorgen, welke kleine “welterusten snack” je mag eten, hoe je sneller in slaapt valt door slim te douchen en ontdek je ook waarom magnesium zo goed voor je is.

Stap 6:  Val in slaap zonder angst

In 6e stap geeft het perfect slapen in 7 stappen boek je een aantal onmisbare adviezen om je hersenen tot rust te brengen. Dit gebeurt door een 6 belangrijke ‘do’s en donts’.

Een goed voorbeeld hiervan is de juiste temperatuur van je lichaam en je slaapkamer. Zo heeft je lichaam bijvoorbeeld een lage lichaamstemperatuur nodig om moe te worden en om te slapen.

Uit onderzoek blijkt dan ook dat mensen met een hoog lichaamstemperatuur niet alleen moeilijker in slaap vallen. Maar ook midden in de nacht vaak wakker worden.

Daarnaast geeft William in stap 6 nog meer onmisbare adviezen zodat je het plezier in het heerlijk wegdommelen terug vind.

Stap 7: Wordt slim wakker

perfect slapen in 7 stappen stap 7

Ken je de gezegde “De ochtendstond heeft goud in de mond?” Voor veel mensen en misschien ook voor jou is het wakker worden en de periode die daarna komt een hindernis.

Maar toch, stel je eens voor hoe het beginnen ervoor zorgt dat je meer energie ervaart en ’s avonds gemakkelijk in slaap valt. Dat moet toch prachtig klinken?

In de laatste stap ontdek je dan ook hoe je gemakkelijk opstaat, hoe je veel gemaakte valkuilen voorkomt en je na het wakker worden een krachtige basis legt voor de komende nacht.

Gratis bonussen

Wanneer je het  perfect slapen in 7 stappen boek koopt, krijg je toegang tot maar liefst 6 gratis bonussen. De bonussen bestaan uit:

    1. 1 Jaar lang persoonlijke ondersteuning
      Heb je vragen over het handboek of over jou persoonlijke situatie? Dan beantwoord William ze persoonlijk.
    1. Online cursus dieper slapen
      Een 8 dagen digitale cursus met als doel zoveel mogelijk slaaptijd in slaapfase 3, 4 en REM slaap door te brengen.
    1. Kalmeer je gedachte
      10 Beproefde technieken om tot rust te komen en daardoor sneller in slaap te vallen.
    1. Welterusten snacks receptenboek
      5 Gezonde, caloriearme recepten die een “slaapversterkende” werking hebben.
  1. Supplementen gids
    De top 5 slaapsupplementen die een bijdrage leveren aan een goede slaap.
  2. Crystal Water relax muziek
    30 Minuten relax muziek

Voorbeeldpagina’s uit de Perfect Slapen in 7 Stappen PDF

Hieronder vind je een 2tal pagina’s uit de Perfect Slapen in 7 Stappen PDF.

Wat zeggen andere over het Perfect Slapen in 7 Stappen boek?

Voordat ik verder ga met het Perfect Slapen in 7 Stappen Review plaats ik hieronder eerst nog een aantal afzonderlijke en eerlijke reviews van andere.

“Bij deze wil ik je laten weten dat ik zeer tevreden ben met perfect slapen in 7 stappen. Via jouw website ben ik hiermee in aanraking gekomen en gebruik het nu ruim een maand. Slapen gaat stukken beter en ook zit ik lekkerder in mijn vel. Ik sport veel en nooit kwamen mijn spieren echt tot rust. Nu is dit wel het geval en dat zie je ook. Kijk uit naar verdere verbeteringen!”

Fenna

“Het is een hele grote verandering dat ik heb doorgemaakt sinds ik dit programma gebruik. Ik slaap sneller, vaster en word uitgerust wakker. De stappen en tips helpen echt en dat vond ik in begin best spannend. Heb namelijk best veel geprobeerd ook pillen en dat mocht allemaal niet baten.”

Glenn

“Ik heb er ook veel baat bij! Eindelijk slaap ik snel en word ik in de nacht niet meer wakker. Overdag voel ik me veel beter en heb minder last van stress. Ben er blij mee!.”

M. Widdershoven

“Ik dacht dat ik een hopeloos geval was, maar dit bleek tot mijn verbazing mee te vallen. Ik ben eigenlijk direct beter gaan slapen na het lezen van dit boek. In de avond word ik op een prettige manier ‘overvallen’ door slaperigheid. De angst “dat het weer niet lukt” is weg. Eigenlijk is alles weer zoals het hoort. Een aanrader en een lifesaver!”

Annelieke Gerritsen

Het Perfect Slapen in 7 Stappen Review

Nu je weet wat je allemaal bij het boek krijgt wil ik je graag mijn eigen ervaring met het boek delen. Maar voordat ik dat doe vertel ik je eerst wat er allemaal gebeurd wanneer je het handboek aanschaft.

Wat gebeurd er na de betaling?

Wanneer je iets online koopt wil je natuurlijk weten wanneer je het product kan verwachten. Dit geldt natuurlijk ook voor dit handboek.

Na betaling ontvang je 2 e-mailtjes. De 1e e-mail bevat een persoonlijk dankwoord van William en de factuur. De 2e E-mail bevat je login gegevens zodat je kan inloggen in een speciale leden gedeelte.

In het speciale leden gedeelte download je onder andere het Perfect Slapen in 7 Stappen PDF en de gratis bonussen.

De volgende werkdag ontvang je het handboek in de brievenbus. Je hoeft hier niet thuis voor te blijven. Het handboek past perfect door je brievenbus.

Mijn persoonlijke ervaringen met dit handboek

Ik ben een persoon die in het verleden vaak nog in de avond laat nog wat werk wilde doen voor de volgende dag. Hierdoor nam ik vaak onbewust het werk mee naar bed en sliep ik onrustig en werd ik vaak midden in de nacht wakker.

Met als resultaat dat ik de volgende ochtend niet uitgerust wakker werd, minder scherp was, er minder gezond uitzag uit zag enzovoort. En dit merkte omgeving dan ook. Ik was dan op momenten geïrriteerd en moe.

Misschien is dit bij jou ook herkenbaar?

Dit was dan ook het moment dat ik opzoek ben gegaan naar een oplossing en kwam ik uit bij dit handboek.

De handige checklist

Toen ik net aan de slag ging met het handboek kwam ik dankzij het boek vooral de eerste dagen mezelf tegen. Dankzij de checklist kon ik de negatieve gedachtes en het saboterende gedrag beschrijven. Ik ontdekte dan ook dat het praten met andere over mijn slaapproblemen het gedrag juist versterkt. En daardoor de slaapproblemen een deel worden van jezelf.

Dankzij het boek heb ik dan ook geleerd om niet meer negatief over mijn nachtrust te praten, maar juist positief. Ook al waren het in het begin de kleine dingetjes.

Dit was even wennen, maar na een tijdje merkte ik dat het mij weer vertrouwen gaf en ik ervaarde ook meer positieve energie.

Je slaapkamer

Een ander punt wat ik heb geleerd uit het Perfect Slapen in 7 stappen boek is het versterken van de relatie die je met je slaapkamer hebt door 2 simpele regels:

  1. Gebruik het bed alleen om te slapen
  2. Ga uit bed als je niet kan slapen

Ze klinken misschien vreemd, maar wanneer je dat niet doet associeer je de slaapkamer met negatieve gevoelens, frustraties, spanningen enzovoort. En laten die juist ervoor zorgen dat je niet in slaap valt.

Mijn conclusie over het Perfect Slapen in 7 stappen handboek

Perfect Slapen in 7 Stappen

Na 2 maanden maak ik – vaak onbewust – nog steeds de tips en de adviezen van William. En ik slaap dan ook echt heerlijk.

Ik voel me de volgende dag dan ook goed uitgerust, ik ben scherper en alerter, ik voel me gelukkiger en ik zie er frisser / gezonder uit.

Mijn conclusie is dan ook dat de perfect slapen in 7 stappen boek alle elementen bevat om weer terug te gaan naar de basis zodat je weer heerlijk en goed slaapt.

En wanneer je weer goed slaapt ervaar je binnen een aantal weken de volgende voordelen:

  • vrolijker
  • meer energie
  • gelukkiger
  • betere gezondheid

Perfect Slapen in 7 Stappen kopen

Door het lezen van de review heb je vast gemerkt dat er tevreden ben over het perfect slapen in 7 stappen boek. De stappen die William uitlegt zijn duidelijk, waardoor ik al dieper sliep en uitgerust wakker werd.

Heb je last van slapeloosheid, word je vaak midden de nacht wakker, voel je jezelf overdag moe en lusteloos? En wil je nu eindelijk eens goed doorslapen en uitgerust wakker worden? Dan is het Perfect Slapen in 7 Stappen boek voor jou bedoeld.

Ik durf dan ook te beweren dat als je gebruik maakt van de hierboven genoemde 7 stappen en je past alle genoemde informatie toe, dat je net zoals ik al binnen een aantal dagen al beter slaapt.

Iedereen is namelijk een geboren slaper. Ook jij, maar dan moet je wel eerst terug naar de basis.

Wil je de Perfect Slapen in 7 Stappen handboek kopen? Maak dan gebruik van de onderstaande rode knop.  Je krijgt dan toegang tot de digitale variant (PDF), de hardcover boek en alle bijhorende extra’s voor €37,00.

Wat ook fijn is dat je een 90 dagen niet goed geld terug garantie hebt. Dit houdt in dat als je niet tevreden bent over het handboek je binnen 90 dagen je geld kan terug vragen. Zo loop je dan ook geen enkel risico op een miskoop.

Heb je vragen over het Perfect Slapen in 7 Stappen review? Laat het dan hieronder door middel van een reactie weten.

Wil je eindelijk ook weer eens goed slapen, zonder dat je de hele nacht wakker ligt? Maak dan gebruik van het Perfect Slapen in 7 Stappen handboek. Krijg toegang tot dit handboek door middel van de knop hieronder.

Ja, ik wil ook beter slapen!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Misschien vind je dit interessant?

Meer artikelen

Klik op 1 van de categorieën en lees over verschillende interessante artikelen.