5 Manieren om tijd te besparen in een sportschool

5 kleine tips die jou tijd besparen in een sportschool

Gemiddelde leestijd: 2 minuten

Heel veel mensen werken ongeveer 40 uur in de week. En hebben daarnaast ook nog eens verschillende verantwoordelijkheden zoals kinderen, sociale verplichtingen enzovoort. Het is dan ook niet eens zo gek dat deze mensen ook wel eens tijd voor zichzelf willen overhouden. En daarom dan ook het liefst zo weinig mogelijk tijd in een sportschool willen doorbrengen.

Daarom wil ik je door middel van dit artikel 5 kleine tips geven waardoor jij het meeste uit je bezoek aan de sportschool kan halen.

1. Zorg voor een goede voorbereiding

Het is je vast meerdere keren overkomen. Een beperkte tijd om naar de sportschool toe te gaan. En toch nog op het laatste moment alles bij elkaar zoeken. Niet handig! Want deze tijd gaat allemaal van je trainingstijd af.

Zorg daarom dan ook voordat je gaat sporten alles al klaar hebt liggen. Denk dan bijvoorbeeld aan een gevulde water fles, zodat je je fles niet hoeft te vullen op je sportschool. Maar je kan van te voren ook je muzieklijst al samenstellen.

Zo zijn er genoeg andere kleine dingen te bedenken. Maar zorg er in ieder geval voor dat zodra je de sportschool binnenstapt dat je direct aan de slag kunt.

2. Vermijdt de drukke uren

Vast herkenbaar in de sportschool. Heb je eindelijk tijd gevonden om te gaan trainen, is het super druk in de sportschool waardoor je niet al je oefeningen kan doen. En dit kan erg frustrerend zijn.

Plan daarom – als het mogelijk is – de trainingen die jij wilt doen als het niet te druk is. Je wordt minder afgeleid door andere en je kan al je trainingen die jij wilt doen rustig en goed uitvoeren.

3. Laat je spieren werken!

Een andere manier om calorieën te verbranden is het maximale uit je trainingen te halen. Anders gezegd, je doet oefeningen die met meer dan 1 spiergroep tegelijk werken.

Zo kan je ervoor kiezen om bijvoorbeeld crunches op stabiliteitsbal te doen. Zo train je namelijk niet alleen je middel. Maar ook nog eens je armen en benen.

Hoe meer je kan doen in een kortere tijd, hoe minder tijd je nodig hebt om in een fitnessschool te blijven.

4. Maak gebruik van HITT

Wel eens gehoord van High Intensity Interval Training? Dit is ideaal wanneer je de tijd dat je aanwezig bent in de sportschool wilt minimaliseren. En het verbranden van het aantal calorieën wilt maximaliseren. HITT is namelijk de meest intensieve vorm van interval training, waarbij sessies met extreme inspanning afgewisseld worden met korte periodes van een lange inspanning.

Een voorbeeld:

Probeer op een loopband 1 minuut lang te sprinten en dan 2 minuten een normaal tempo te lopen. Je zult dan merken dat het een duidelijk verschil maakt.

5. Douche

Wanneer je ervoor kiest om op je sportschool onder de douche te gaan naar een intensieve training zorg er dan voor dat je een soort van plan hebt om dit zo snel mogelijk te doen. Zou kan je bijvoorbeeld al een aparte handdoek meenemen. Dit maakt het gemakkelijker om snel naar de douche te gaan als je klaar bent me je trainingen.

Zo hoef je namelijk niet eerst naar je kluisje om je handboek te pakken. En kan je met een beetje geluk een flinke rij met mensen voor zijn.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Misschien vind je dit interessant?

Meer artikelen

Klik op 1 van de categorieën en lees over verschillende interessante artikelen.