Jelle Damen
Leestijd: 9 minuten

Het Perfect Slapen in 7 Stappen boek van Slaapwijzer.net is op dit moment een ware bestseller. En gek is dat niet want in Nederland en België hebben steeds meer mensen slaapproblemen (1).

Maar is het boek nu echt zo goed en los je door het lezen je slaapproblemen er door op?

In deze perfect slapen in 7 stappen review ontdek je onder meer wie de auteur William van der Klaauw is, bekijken we samen de inhoud van het boek en vertel ik je mijn persoonlijke ervaringen.

Wie is William van der Klaauw?

William van der Klaauw - slaapwijzer.net

William van der Klaauw is de schrijver van het boek perfect slapen in 7 stappen. Ook is hij de oprichter van de vaak bezochte website slaapwijzer.net. Hier plaatst hij wekelijks artikelen waar hij mensen met slaapproblemen helpt door wetenschappelijke onderbouwde adviezen te geven.

Wanneer ik een review schrijf over een bepaald product of dienst vind ik het belangrijk dat deze geleverd worden door een bedrijf. Vooral om William diverse garantie geeft vind ik het belangrijk dat ik hem snel een eenvoudig kan bereiken.

Op Google vond ik geen negatieve recensies van mensen die gebruik hebben gemaakt van zijn producten. Ook zakelijk gezien is het bedrijf van William van der Klaauw helemaal in orde.

Zijn bedrijf is gevestigd in Almelo, staat netjes ingeschreven bij de Kamer van Koophandel, zijn btw evenals zijn telefoonnummer, e-mailadres en zijn adresgegevens eenvoudig op de website van slaapwijzer.net te vinden.

Wat is het Perfect Slapen in 7 Stappen boek precies?

Perfect Slapen in 7 stappen inhoudsopgave
Perfect Slapen in 7 stappen inhoudsopgave en onderwerpen

Perfect Slapen in 7 Stappen is een boek van 143 pagina’s met als doel mensen met slaapproblemen dankzij heldere, direct toepasbare en wetenschappelijke onderbouwde adviezen te helpen om via kleine stappen hun slaapproblemen aan te pakken en definitief op te lossen.

Wanneer we het boek openen valt direct op dat het boek mooi is vormgegeven en dat er een duidelijk overzicht aanwezig is van alle aanwezige informatie en tips.

Wetenschappelijk onderbouwde adviezen en tips

In de inleiding beschrijft William dat je dankzij het boek verschillende handvatten krijgt aangereikt om terug te gaan naar de basis. Je stelt niet alleen je lichaam opnieuw in zoals het van nature hoort te werken. Maar je ontdekt ook hoe je het vertrouwen terug krijgt in je natuurlijke vermogen om te slapen. Want we zijn allemaal geboren slapers.

Zo heeft William niet alleen gekeken wat de wetenschap vertelt, maar hij heeft ook gekeken wat in de praktijk werkt en toepasbaar is. Dit heeft hij dan ook uitgewerkt in zeven direct uitvoerbare acties die ik hieronder kort met je door neem zodat je een idee krijgt waaruit het boek bestaat.

  • Stap 1: Het vertrouwen in jezelf herstellen – in de eerste stap ontdek je hoe je onbewuste sabotage stopt en het vertrouwen in jezelf herstelt. Want wist je dat wat er in je hoofd afspeelt voor een groot gedeelte bepaalt hoe je slaapt? Emoties zoals angst om niet te slapen, spanningen en stress zorgen ervoor dat je wakker ligt. Door deze emoties te leren herkennen en te voorkomen ontstaat er weer een positieve houding vergeleken met je slaap. Door eerlijk in de spiegel naar je eigen te kijken is het mogelijk om de volgende stap te zetten waardoor slapen weer leuk word. 
  • Stap 2: het zorgen voor structuur en regelmaat – goed slapen heeft alles te maken met een goede structuur. Want wat je overdag doet bepaalt voor een groot gedeelte hoe je ’s nachts slaapt. Dit heeft namelijk allemaal te maken met de instelling van je biologische klok. In dit hoofdstuk kom je dan ook meer te weten over je persoonlijke en ideale slaapritme dankzij drie simpele regels.
  • Stap 3: maak goed gebruik van licht en duisternis – veel mensen met slaapproblemen staan er niet bij stil dat licht en duisternis een grote invloed hebben om je slaapkwaliteit (2, 3, 4). Door te weinig of juist teveel licht op het verkeerde moment raak je biologische klok in de war. Hierdoor ben je overdag moe en futloos, terwijl je in de avond klaar wakker bent. In de derde stap van van het Perfect Slapen in 7 Stappen boek kom je meer te weten op welke manieren je het beste gebruik maakt van licht en duisternis en ontdek je ook waarom het hormoon melatonine belangrijk is.
  • Stap 4: kies voor een slaapwekkende levensstijl – verkeerde voedingskeuzes zijn één van de oorzaken waarom je ’s nachts slecht slaapt en zelfs wakker word. In de vierde stap vertelt William van der Klaauw je precies hoe je dankzij een gezondere levensstijl een sterke basis legt waardoor je beter slaapt.
  • Stap 5: ontwikkel een slaaproutine dat voor je werkt – door elke avond een vast patroon te doorlopen kom je niet alleen sneller tot rust maar laat je ook spanningen los. In dit hoofdstuk kom je dan ook meer te weten hoe je afrekent met zorgen, welke kleine en lekkere welterusten snacks je mag eten en hoe je sneller in slaap valt door slim te douchen.
  • Stap 6: val in slaap zonder angst – in de zesde stap ontdek je zes onmisbare manieren om je hoofd tot rust te brengen. Zo leer je waarom een lagere lichaamstemperatuur ervoor zorgt dat je sneller in slaap valt (5). De vijf overige manieren helpen je om het plezier in wegdommelen terug te krijgen.
  • Stap 7: slim wakker worden – voor veel mensen is het wakker worden en de uren daarna een hindernis.In deze laatste stap ontdek je hoe het opstaan makkelijker word, hoe je veel gemaakte valkuilen voorkomt en hoe je na het wakker worden de juiste basis legt voor de komende nacht.
Perfect Slapen in 7 Stappen

Wat krijg je bij het Perfect Slapen in 7 Stappen boek er allemaal bij?

Naast de hardcover en de digitale versie van het boek krijg je ook toegang tot maar liefst zeven gratis bonussen. Direct na de aankoop heb je de mogelijkheid om de bonussen te downloaden op slaapwijzer.net. De bonussen bestaan uit:

  1. Eén maand gratis persoonlijke ondersteuning – heb je na het lezen van het boek nog vragen over je persoonlijke situatie of loop je ergens vast? Dan geeft William je persoonlijk antwoord op je al je vragen.
  2. De slaapchecklist om je slaap te bevorderen – op deze checklist staat precies beschreven wat je elke dag moet doen om de Perfect Slapen in 7 Stappen methode zo goed mogelijk in praktijk te brengen.
  3. Cursus Dieper Slapen om ’s nachts door te slapen – deze achtdaagse digitale cursus heeft als doel zoveel mogelijk slaaptijd in fase 3, 4 en in de REM-fase door te brengen. Hierdoor word je minder vaak wakker, herstelt je lichaam sneller en slaap je een stuk efficiënter.
  4. Kalmeer je gedachten dankzij simpele, maar doeltreffende technieken  – de technieken die in dit boekje worden behandeld helpen je om in de avond geestelijke rust te vinden die je nodig hebt om in slaap te vallen.
  5. Het welterusten snack receptenboek – in dit handig digitaal boekje ontdek je vijf gezonde snacks die een slaapverwekkende werking hebben.
  6. Crystal Waters muziek – bij aanschaf van Perfect Slapen in 7 Stappen krijg je ook toegang tot het gratis MP3 bestand “Crystal Waters” dat je helpt om rustiger te worden.
  7. Toegang tot het online platform “De slaapomgeving” – je krijgt één maand gratis toegang tot De Slaapomgeving. Dit is een online platform vol informatie, inspiratie en tips van verschillende slaapdeskundigen. Je kunt hier meelezen en praten met andere mensen.

Wat zeggen andere over het boek?

Voordat ik je meer vertel over mijn eigen ervaringen met het Perfect Slapen in 7 Stappen boek, plaats ik eerst nog enkele afzonderlijke reviews van andere gebruikers.

“Bij deze wil ik je laten weten dat ik zeer tevreden ben met perfect slapen in 7 stappen. Via jouw website ben ik hiermee in aanraking gekomen en gebruik het nu ruim een maand. Slapen gaat stukken beter en ook zit ik lekkerder in mijn vel. Ik sport veel en nooit kwamen mijn spieren echt tot rust. Nu is dit wel het geval en dat zie je ook. Kijk uit naar verdere verbeteringen!”

Fenna

“Het is een hele grote verandering dat ik heb doorgemaakt sinds ik dit programma gebruik. Ik slaap sneller, vaster en word uitgerust wakker. De stappen en tips helpen echt en dat vond ik in begin best spannend. Heb namelijk best veel geprobeerd ook pillen en dat mocht allemaal niet baten.”

Glenn

“Ik heb er ook veel baat bij! Eindelijk slaap ik snel en word ik in de nacht niet meer wakker. Overdag voel ik me veel beter en heb minder last van stress. Ben er blij mee!.”

M. Widdershoven

“Ik dacht dat ik een hopeloos geval was, maar dit bleek tot mijn verbazing mee te vallen. Ik ben eigenlijk direct beter gaan slapen na het lezen van dit boek. In de avond word ik op een prettige manier ‘overvallen’ door slaperigheid. De angst “dat het weer niet lukt” is weg. Eigenlijk is alles weer zoals het hoort. Een aanrader en een lifesaver!”

Annelieke Gerritsen

Mijn persoonlijke ervaringen met Perfect Slapen in 7 Stappen

perfect slapen in 7 stappen stap 7

Nu je precies weet wat het boek allemaal inhoudt en wat je erbij krijgt is het nu tijd geworden om mijn eigen persoonlijke ervaringen met het Perfect Slapen in 7 Stappen met je te delen.

Voordat ik gebruik maakte van het boek deed ik in de avond voordat ik naar bed toe ging nog wat extra werk voor de volgende dag en nam ik onbewust mijn werk mee naar bed.

Hierdoor sliep ik vaak onrustig, werd ik midden in de nacht wakker en was ik de dag daarna niet goed uitgerust. Mijn omgeving merkte dan ook geregeld op dat ik snel geïrriteerd was en concentratieproblemen had. Ik ben dus op zoek gegaan naar een oplossing en zo kwam ik dus uit bij dit boek.

De handige checklist

De eerste dagen na het lezen van het boek kwam ik vooral mezelf tegen. Met de checklist beschreef ik mijn negatieve en saboterende gedachten. Zo ontdekte ik ook dat het praten met andere over mijn slaapproblemen juist het gedrag van slecht slapen versterkt en dat daardoor de slaapproblemen een deel van jezelf worden.

Maar door de informatie uit het boek toe te passen heb ik geleerd om niet meer negatief te praten over mijn slechte nachtrust, maar juist positief. Ik moet ook bekennen dat dit zeker in het begin raar was, maar enkele dagen merk je dat het werkt en dat het je meer vertrouwen geeft.

Je slaapkamer

Een ander belangrijk punt waar ik wat meer over wil vertellen is het versterken van de relatie met je slaapkamer door twee regels. Gebruik je slaapkamer alleen voor slapen / seks en ga het bed uit als je niet kunt slapen. De laatste klinkt waarschijnlijk vreemd, maar wanneer je deze twee regels niet opvolgt, associeer je automatisch je slaapkamer met negatieve gevoelens, frustraties en spanningen. En laten deze gevoelens er juist voor zorgen dat je niet in slaap valt.

Mijn conclusie

Na twee maanden nadat ik de stappen uit het Perfect Slapen in 7 Stappen boek heb doorlopen maak ik nog steeds onbewust gebruik van de tips en adviezen van William. Zo is bijvoorbeeld mijn ideale bedtijd half elf in de avond en sta ik om zeven uur in de ochtend weer op.  Ik slaap beter, dieper en wordt niet meer in de nacht wakker. De volgende dag voel ik me uitgerust, ben ik scherper en zie ik er ook een stuk frisser uit.

Mijn conclusie is dan ook dat het Perfect Slapen in 7 Stappen van Slaapwijzer / William van der Klaauw alle onderdelen bevat om weer terug te gaan naar de basis zodat je weer goed kunt slapen.

Het boek geeft je nieuwe inzichten om op eenvoudige en praktische manieren de kwaliteit van je slaap te verbeteren, waardoor je al binnen enkele dagen beter slaapt.

Iedereen is een geboren slaper. Ook jij, maar dan is het belangrijk dat je terug gaat naar de basis. William zijn slaapboek helpt naar mijn mening daarbij.

Pluspunten

  • Al binnen enkele dagen een merkbare verbetering in je slaapkwaliteit.
  • Toegankelijk en makkelijk uit te voeren stappen.
  • Blijvend resultaat
  • Fysiek en een digitaal boek.
  • Bonussen sluiten perfect op het boek aan.

Nadelen

  • Het boek is niet geschikt voor iedereen. Mensen die bijvoorbeeld medicijnen gebruiken die slaapproblemen veroorzaken hebben waarschijnlijk niets aan dit boek

Perfect Slapen in 7 Stappen kopen

Zoals je in deze review hebt kunnen lezen ben ik ontzettend tevreden over het Perfect Slapen in 7 Stappen boek. Helaas is het boek niet in de winkel te koop, maar als je op de knop hieronder klikt koop je het boek rechtstreeks in de webshop van Slaapwijzer en krijg je direct toegang tot de digitale versie en alle bonussen. Het boek ontvang je de volgende werkdag thuis in je brievenbus. 

Daarnaast hanteert William een garantietermijn van maar liefst 90 dagen. Ben je om wat voor reden dan ook niet tevreden, dan kun binnen 90 dagen een e-mail sturen en je geld terugvragen. Zo loop je naar mijn mening geen risico op een miskoop.

Start met het verbeteren van je slaapkwaliteit

Start vandaag nog met het verbeteren van je slaapkwaliteit en wordt de volgende ochtend uitgerust wakker. Klik op de knop hieronder om de tijdelijke actiepagina van slaapwijzer te bekijken en voorkom dat je deze tijdelijke actie misloopt.

Jelle Damen

Hoi, mijn naam is Jelle en ik ben de oprichter van FitAddicted. Je ontdekt hier wekelijks tips, inspiratie, recepten en informatieve artikelen over onder meer sport, voeding en beter slapen die je hopelijk inspireren om positieve levensstijl veranderingen te maken. Wil je meer over me weten of over de website? Bekijk dan de “Over mij” pagina.

4 reacties op "Perfect Slapen in 7 Stappen (Slaapwijzer) Ervaringen"

  1. Door Diny op 8 november 2019

    Hoi Jelle,

    Ik heb enkele weken geleden aan de hand van je review het perfect slapen in 7 stappen boek gekocht. En ik wilde je laten weten dat ik zeer tevreden ben over het boek. Slapen gaat nu een heel stuk beter dan eerst en ik voel me overdag een stuk beter in me vel zitten. Dank je wel voor je review en alvast een fijn weekend gewenst.

    Groetjes Diny

    1. Door Jelle Damen op 8 november 2019

      Dag Diny,

      Wat super om te lezen dat je slaapkwaliteit flink is verbeterd! Dank je wel voor het delen van je ervaringen met boek. En natuurlijk ook een fijn weekend gewenst!

      Groetjes,

      Jelle

  2. Door Frank op 19 januari 2020

    Ik kan dit boekje aanbevelen. Het werkt echt in de praktijk. Je moet het wel de ruimte geven en je zult zien dat het naar een paar dagen al zijn vruchten werft. Ik word er iedere dag wat handiger mee. Vooral de stap van abc helpt bij mij. Zeker als ik moe ben maar toch onrustig.

    1. Door Jelle Damen op 22 januari 2020

      Dag Frank,

      Dank je wel voor het delen van je persoonlijke ervaringen met het Perfect slapen in 7 stappen boek en super om te lezen dat je er baat bij hebt. Ga zo door!

      Groetjes,

      Jelle

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *