Ga naar de inhoud
De Beste Lactosevrije Weight Gainers

Beste Weight Gainer Lactosevrij | Ontdek de Top 3

Als je probeert om gewicht aan te komen, dan zul je ervoor moeten zorgen dat je meer calorieën binnenkrijgt dan je verbrand. Wanneer je lactose intolerant bent en je hebt moeite om overdag voldoende te eten is het begrijpelijk dat je op zoek bent naar een weight gainer die lactosevrij is.

Weight gainers zijn namelijk een goede manier om snel aan te komen. Ze zijn namelijk niet alleen rijk aan eiwitten, maar bevatten ook nog eens veel koolhydraten en andere ingrediënten zoals goede vetten. In dit artikel ontdek je de top 3 lactosevrije weight gainers van dit moment en nog meer handige informatie. 

Power tip: op zoek naar goede en bewezen weight gainers? Bekijk dan eens de Top 5 beste weight gainer voor vrouwen en mannen.

Beste weight gainer lactosevrij

Zoals je weet zijn er verschillende weight gainers te koop die ook nog eens flink verschillen in kwaliteit. De meeste van deze weight gainers bevatten helaas whey eiwitten en zijn dus niet lactosevrij. Gelukkig zijn er wel varianten die geen lactose bevatten. 

Om de onderstaande lijst samen te stellen is er dan ook goed gekeken naar de gebruikte ingrediënten, voedingskwaliteit, reviews en klantbeoordelingen. Kortom, ik heb voor jou al het vooronderzoek gedaan zodat je zelf een goede keuze kunt maken. 

1. Natural Vegan Gainer – XXL Nutrition

Bekijk dit product bij:

xxlnutrition.com
bol.com

XXL Nutrition is een van de bekendste merken op het gebied van sportsupplementen. Natural Vegan Gainer bevat per 100 gram maar liefst 380 kilocalorieën en 30 gram eiwitten uit een plantaardige mix

De mix bestaat uit erwten eiwit-isolaat, hennep eiwit en uit eiwit concentraat van de lupineboon. Dankzij deze mix krijg je dan ook het COMPLETE aminozurenprofiel binnen. De benodigde koolhydraten komen uit havermeel, bruine rijstmeel, inuline en rijstmeel.

Een groot pluspunt van deze lactosevrije weight gainer is dat het weinig suikers bevat en rijk is aan vezels. Het laatste is weer belangrijk voor een goede werking van je spijsverteringssysteem. Om je lichaam van de benodigde goede vetten te voorzien is er MCT olie uit kokos eraan toegevoegd. 

Benieuwd wat andere vinden van Natural Vegan Gainer?

Bekijk maar eens deze ruim twintig ervaringen van andere gebruikers >>

Ook vind je in de weight gainer van XXL Nutrition tien verschillende vitamines en drie verschillende belangrijke mineralen. Zo bevat het vitamine B12 dat je energieniveau ondersteunt. Vitamine D zorgt voor een goede werking van je spieren terwijl het calcium weer belangrijk is voor het behoud van je sterke botten. 

Natural Vegan Gainer is verkrijgbaar in een emmer van een kilo en alleen in de smaak vanille. 

2. Vegan Mass Gainer – Bulk

Bekijk dit product bij:

bulk.com

De volgende is Vegan Mass Gainer van supplementenmaker Bulk. De lactosevrije weight gainer van Bulk bevat per portie van 100 gram 30 gram plantaardige eiwitten en meer dan 360 kilocalorieën. 

De eiwitmix bestaat uit vijf verschillende eiwitbronnen. Zo is er gebruikgemaakt van erwteneiwitisolaat, eiwit uit bruine rijst, pompoen proteïne, lijnzaadpoeder en quinoameel. 

De fijne havermeel zorgt voor de benodigde koolhydraten die langzaam door je lichaam worden opgenomen. Bovendien is ook deze lactosevrije weight gainer verrijkt met MCT olie dat afkomstig is van kokosnoot om zo je lichaam te voorzien van GEZONDE vetten.

Door de gekozen ingrediënten is Vegan Mass Gainer van Bulk niet alleen vrij van dierlijke producten. Maar is ook nog eens vrij van gluten en soja. Ideaal voor als je bijvoorbeeld naast lactose intolerantie ook nog eens coeliakie hebt. 

De lactosevrije weight gainer van Bulk is verkrijgbaar in een zak van 2.5 kilo. Je hebt ook nog eens de keuze uit vijf verschillende smaken. 

3. Vegan Mass Gainer – The Protein Works

Bekijk dit product bij:

bol.com

Een andere goede weight gainer die lactosevrij is, is de Vegan Mass Gainer van The Protein Works. Per portie van 150 gram bevat het 39 gram plantaardig eiwit en 525 calorieën. 

De plantaardige eiwitten mix bestaat uit soja isolaat, bruine rijst concentraat en erwten isolaat waardoor de shake zich goed mengt met een drank na keuze. Bovendien krijg je dankzij de mix het volledig aminozurenprofiel binnen, zodat je geen apart aminozuren supplement hoeft aan te schaffen. Dankzij het havermeel krijg je per portie 79 gram koolhydraten binnen.

Verder is de shake rijk aan zink, ijzer, foliumzuur, vitamine E, lijnzaad en vezels ter ondersteuning van je spijsvertering. 

Vegan Mass Gainer van The Protein Works is verkrijgbaar in een zak van 2.5 kilo. Je hebt de keuze uit drie verschillende smaken zoals aardbei, chocolade en vanille. 

Koopgids: dit is wat je moet weten over lactosevrije weight gainers

Je hebt nu als het goed is een goed idee gekregen wat de nu de beste lactosevrije weight gainers zijn. Het is dan ook tijd geworden om je wat meer te vertellen wat weight gainers nu precies zijn, hoe ze werken en wat nu het verschil is tussen een weight gainer en een eiwitshake. 

Wat is nu een weight gainer?

Een weight gainer kun je het beste zien als een sportsupplement wat veel calorieën bevat. Dit supplement helpt mensen om meer vetvrije massa te krijgen. De meeste gainers bevatten eiwitten, koolhydraten en kunnen daarnaast ook calorieën bevatten uit gezonde vetten. 

Het doel van een weight gainer is het bereiken van een positieve eiwitbalans zodat de eiwitsynthese in je lichaam groter is dan de eiwitafbraak. Om dit proces te kunnen bereiken is de inname van hoogwaardige eiwitten en koolhydraten nodig samen met sporten. 

Hoe werken weight gainers nu precies?

Weight gainers verhogen de hoeveelheid eiwitten en calorieën die je per dag binnenkrijgt. Doordat je meer calorieën en eiwitten binnenkrijgt, neemt je lichaamsgewicht na verloop van tijd toe. Dit helpt weer om spiermassa op te bouwen (1). 

Onderzoek laat zien dat supplementen met eiwitpoeders het proces van spieropbouw kunnen helpen verhogen als ze naast krachttraining of sport worden gebruikt (2, 3). 

Een weight gainer is niet per se nodig om je spiermassa te vergroten. Maar het supplement kan wel handig om snel aan te komen binnen een korte tijd omdat je extra calorieën en eiwitten binnenkrijgt. 

Wat is het verschil tussen een weight gainer en een eiwitpoeder?

Eiwitpoeders zoals whey eiwitten, plantaardige of rundereiwit zijn alleen maar bedoeld om op een makkelijke manier eiwitten binnen te krijgen. Weight gainers leveren naast voldoende eiwit veel veel calorieën, die vaak bestaan uit koolhydraten en vet om zo in gewicht aan te komen. 

Kunnen weight gainers zorgen voor bijwerkingen?

Op dit moment zijn er nog geen specifieke onderzoeken gedaan naar de bijwerkingen van weight gainers. Weight gainers zijn erg calorierijk en als je dat niet gewend bent kun je last krijgen van maagklachten. 

Het kan dan ook een goed idee zijn om als je gebruik wilt maken van een weight gainer eerst je maag eraan te laten wennen door in het begin kleine beetjes te pakken en dit langzaam op te bouwen. 

Waar moet je op letten bij het kopen van een lactosevrije weight gainer?

Mocht je een lactosevrije weight gainer hebben gevonden die niet in het lijstje hierboven staat vermeld dan zijn er enkele dingen waar je rekening mee moet houden. 

Zo doe je er slim aan om altijd eerst het etiket en de ingrediënten goed door te nemen om er zeker van te zijn dat er geen melk is gebruikt. Daarnaast is het ook een goed idee om eens te kijken hoeveel extra calorieën je dagelijks wilt binnen krijgen. 

Een andere belangrijk punt dat je in overweging moet nemen is de portiegrootte. Sommige poeders zijn namelijk meer geconcentreerd terwijl je bij andere meerdere porties moet gebruiken waardoor je weer sneller door je weight gainer heen bent. 

Tot slot

Als je moeite hebt om aan te komen kan het zijn dat je niet genoeg calorieën binnenkrijgt. Hoewel het mogelijk is om alleen met voedsel aan je caloriebehoefte te voldoen vinden sommige het gebruik van een weight gainer een stuk makkelijker. 

Mocht je twijfelen of je wel een weight gainer mag gebruiken, neem dan contact op met je huisarts of met een diëtist. Ze kunnen je precies vertellen wat je wel of niet mag.

Vond je dit artikel over lactosevrije weight gainers interessant? Deel het artikel dan eens op je social media kanalen. Mocht je nog vragen hebben, laat dan onderaan het artikel een reactie achter.

Referenties

1. International Society of Sports Nutrition Position Stand: protein and exercise – Ralf Jäger, Chad M. Kerksick, Bill I. Campbell, Paul J. Cribb, Shawn D. Wells, Tim M. Skwiat, Martin Purpura, Tim N. Ziegenfuss, Arny A. Ferrando, Shawn M. Arent, Abbie E. Smith-Ryan, Jeffrey R. Stout, Paul J. Arciero, Michael J. Ormsbee, Lem W. Taylor, Colin D. Wilborn, Doug S. Kalman, Richard B. Kreider, Darryn S. Willoughby, Jay R. Hoffman, Jamie L. Krzykowski and Jose Antonio
2. Effects of Protein Supplementation on Performance and Recovery in Resistance and Endurance Training – Harry P. Cintineo, Michelle A. Arent, Jose Antonio and Shawn M. Arent
3. The effect of daily protein supplementation, with or without resistance training for 1 year, on muscle size, strength, and function in healthy older adults: A randomized controlled trial – Kenneth H Mertz, Søren Reitelseder, Rasmus Bechshoeft, Jacob Bulow, Grith Højfeldt, Mikkel Jensen, Simon R Schacht, Mads Vendelbo Lind, Morten A Rasmussen, Ulla R Mikkelsen, Inge Tetens, Søren B Engelsen, Dennis S Nielsen, Astrid P Jespersen, Lars Holm

Bekijk dit product bij:

xxlnutrition.com
bol.com

Hoi, mijn naam is Jelle en ik ben de oprichter van FitAddicted. Je ontdekt hier wekelijks tips, inspiratie, recepten en informatieve artikelen over onder meer sport, voeding en beter slapen die je hopelijk inspireren om positieve levensstijl veranderingen te maken. Wil je meer over me weten of over de website? Bekijk dan de “Over mij” pagina.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *